Tävlingen

Nu har jag hunnit smälta allt. Är fortfarande rusigt glad över hur otroligt duktig Enya var, hon har aldrig upplevt varken speaker, musik eller speglar i ridhuset förut. Dessutom hade hon bara befunnit sig i ett ridhus 2ggr förut. hon var spänd en stund i början men jag hade möjlighet att longera henne en stund inne i ridhuset innan jag värmde upp. Tror det hjälpte henne slappna av lite, allt var som vanligt och matte var som vanligt.

Men när hon väl hade slappnat av så var hon stencool, stod bredvid mig och halvsov. Lämnade över grimskaftet till mamma när jag gick bangenomgången och hon står kvar och sover..

Jaja här kommer mina tankar om tävlingen moment för moment iaf;

Showmanshipdelen: Här stod hon inte helt still, jag var nervös och darrig på handen och jag tror hon kände av det i kedjan. Så hon steppade lite när domaren gick runt henne.

Konerna; Detta gick kalasbra, inget alls att anmärka på från min sida. Hon såg sig noga för och jag var lugn och tydlig med mina signaler.

Bron; Samma här, inga problem. Hon sträckte ner huvudet och tittade men tvekade inte utan gick rakt på.

Boxen; Denna går att finputsa lite, hade en aning bråttom runt men inget klonk i bommar.

Skrittbommarna; Här gick jag nog på lite för fort för hon klev över ett mellanrum helt.

Grinden; Här strulader jag, skulle ha henne till att ställa upp sig jämns med grinden. Dumt! Men vi tog oss igenom lugnt och fint!

Backningen; Gick bra, jag borde ha vänt mig mot henne som vi har tränat men det gick bra ändå..

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback