Mys-söndag

Fick sovmorgon i morse, det är såå skönt att få sova länge på söndagarna. Lördagar brukar jag alltid vakna vid åtta även om jag inte har ställt klockan. Men söndagar.. Då kan jag snarka på ända till 10! I like =) Och i morse var en sån morgon, ingen som ringde och väckte en och hundarna sov gott de med. Härligt!


Blev bjuden på söndagsmiddag hos farmor och det tackar man ju verkligen inte nej till! Så jag & dogzen åkte och hämtade upp gräsänklings-pappa och åkte dit. Som vanligt så springer hundarna in i full fart och stannar framför kylskåpet :P Det är liksom där leverpastejen finns! *haha*



Enya fick lite träning idag med, tvättade om svansen och manen med Yes för att se om det blev bättre. Manen tror jag blev mindre fet men svansen är ful fortfarande. Får nog prova med Jodopax och sen i värsta fall ta till klorin för att få den ren. Stod iaf och borstade henne efteråt och då står och och bara myser. Nu kan jag till och med lämna henne för att hämta grejer i sadelkammaren, det gick inte för några dagar sen =) Borstade iaf igenom både man och svans med massa pälsglans och flätade sen manen till en och samma sida. Så nu ser hon lite ut som Pippi Långstrump med en massa halva flätor. Helt plötsligt så ser hon så vuxen ut, både flätad och täcke på. Lilla skruttan!

Passade på att prova bettet jag hade köpt också, igår ville hon inte alls gå med på att matte pillade i munnen men idag gick det bra. Fick trycka tummen på lanserna och peta in bettet men sen gick det bra! Bettet passade iaf så jag knäppte på det på tränset och sen på med tränset på Enya. Denna gången tog hon bettet nästan direkt med bara lite pill i munnen. Det tar sig sa pyromanen! Tog på grimman över och sen gick vi ut en liten runda för att beta och kolla in vad Jan sysslade med.

Det var en nöjd Enya som fick komma in i boxen och ta av sig tränset efteråt.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Trackback