Flytten är nu avklarad!

Och båda damerna blev väldigt lyckliga över att få en ny hage med massa gott gräs i. De hade inte tid att äta sitt hö iaf =) De fick komma ut i den halv åtta i morse och stod ungefär 3m från grinden med näsorna i backen och åt när jag körde till jobbet en timme senare. Mysigt!

Fröken ska nog brunsta när som helst, hon är riktigt as-tjurig. Man får helst inte gå in i hennes box, ta på henne grimman eller gud förbjude försöka sadla henne eller lägga på selen. Då försöker man bitas och öronen ligger slickade bakåt. Man kan på nåder få lova att kela lite med henne och kia henne i pannan. Dessa ston! (Nu får ju Lotta vatten på sin kvarn ;)) Detta är ju iof inget jag accepterar, man kan var hur sur man vill men man försöker verkligen inte bitas! Däremot tar vi det lite lugnt nu ett tag, kör mest longering, tömkörning och markarbete.

Ska åka på kurs på söndag med henne, bruksridning är det som står på programmet. Ska bli spännande att få testa på det, jag har ju velat göra det ett bra tag. Tror det kan vara nåt för både mig & Frökis! Man behöver inte springa fort eller hoppa högt, gå fint eller nåt sånt. Men bara är som man är och det enda som spelar nån roll är ditt och hästens samarbete!


För hundarnas del så är Pepsi på tok för tjock igen, fattar inte hur det blir så. Hon får minimi giva av maten och dessutom har vi ökat motionen till det dubbla. Näe back to Magnusson igen blir det för hennes del!  Ellis var hos sjukgymnasten igen i tisdags, fick både vattenband och akupunktur så nu är hon som ny igen. Det är helt underbart vilken skillnad det gör. Birthe är min nya gud, värd varenda krona! Hon ska dit om en vecka igen och då ska Brithe mobilisera hennes rygg och mer vattenträning så hon ska slippa ha ont. Dessutom vill jag inte ha några spänningar på henne när vi snart ska tävla, man vill ju ha både henne och mig på topp =)

För min del kämpar jag på, inget godis eller läsk nu på 3 veckor med ett glas cola som undantag. Men man har cola som fritt när man är bakis ;)  Förändringen hittils är -4.3kg och jag är så jävla stolt över mig själv! Nu är det bara att fortsätta kämpa, har en br

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()

Trackback