Skadad häst =/

Igår hade jag fullt upp, jag & pappa åkte och hämtade hem ett jättelass med spån. 3 pallar tog vi hem så det borde räcka nästan hela vintern beroende på hur grisig Skunky är! Har ju 3 månader då inte Enya behöver något strö när hon är iväg på träning. Skönt att ha fått hem allt strö så slipper man bry sig om det mitt i vintern :)

Åkte upp till Fägrilt för att lasta av och möts av Enya.. Med hela frambenet blodigt!! =S Rusade ut och tog in henne. Kom på att jag har glömt att ta med sjuklådan upp till Fägrilt men som tur var så hade jag kvar en del gammalt så jag fick fatt i bomull och jodopax att tvätta med. Ibland är det bra att vara slarvig och glömma saker! Fick iaf tvättat av benet och då såg det ju genast bättre ut, hon har fått ett rejält sår precis under "knäet" fram men det varken glipade eller var djupt när jag topsade. Men hon har fått en rejäl smäll så hon har en knuta på insidan av skenan som var kokhet. Antagligen ett överben på gång och det kännas ju sådär kul, hon har så himla fina ben annars så det vore trist med ett överben där. Smörjde såret med idomin för att skydda och så fick hon gå ut i hagen igen..


Åkte upp i morse för att titta till henne och då hade såret dragit ihop sig fint, knutan hade däremot "smält" ut och var fortfarande väldigt varm. Fick tips av Marina att Back on Track kanske kunde hjälpa så jag tog på henne skyddet och gick en kort promenad med henne. Ska upprepa det nu ikväll och ett tag framåt så får vi väl hoppas på att det inte blir nåt överben. Vi givk iaf en mysig promenad ut i skogen, det är klart mysigast på morgonen. Solen har nyss kämpat sig upp och daggen ligger kvar. Inga insekter heller. Allt är tyst och luften är sådär hög och full med syre..

Där gick vi, jag och världens vackraste häst!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback