Odjur

Var uppe hos hästarna igår, de går ju i "kohagen" nu. Det ösregnade ute så jag tänkte slänga på dem täckena så de slapp bli dynsura för där är inte nån skog i den hagen. Bara en dunge och den ger inte mkt skydd mot regn.

Men fyy fan rent ut sagt! Där var miljoner knott och mygg fast det regnade och hästarna var jättebitna och irriterade. Slängde på regntäckena iaf och smörjde dem ordentligt så de klarade natten.

Fick dra lite ny tråd idag och dela av stora hagen, nu fick hästarna en lite del med skog. De får gå bakom Henkes hus och där är inte så kraftigt gräs, både Whopsie och Enya är TJOCKA nu! Det är mer krut i Fägrilts-gräset än i gräset här hemma. Och Skunky får inte bli tjock, hon är i såpass bra kondition att jag inte vill ha henne tjock om vi ska ut och tävla och träna sen i vinter. Enyisen behöver tappa ett par kilo innan hon åker till tommy på träning dessutom så jag slipper skämmas över att komma upp med en knubbsäl ;)

Dessutom har jag varit hög-effektiv idag, diskat två maskiner disk (jaa jag är lat;)), börjat städa här hemma och dessutom hunnit med att köra 3 maskiner tvätt hos mamma och en omgång i torktumlaren. Snart dags att åka ner och plocka ut sista maskinen..

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback