Myshelg

Nu är Enyisen lämnad i Falköping hos Tommy. Hon gick rakt in i sin nya box och började äta hö, min fina snöflinga! Kommer att vara tomt utan henne =/ Men hon har det ju bra däruppe och kommer tat få kompisar i hagen precis som jag ville :) Var lite orolig över det, jag tycker att de ska få lov att ha kompisar men på många träningsställen går de själva pga skaderisken.

Pappa var snäll och körde hela vägen vilket gjorde att jag slapp få så himlans ont. Blev ju x antal timmar då det tar sin lilla tid att köra 50 mil med hästsläpet efter bilen. En annan sak som händer när man har hästsläp efter bilen är at tden drar mer bensin.. Ett faktum som min pappa borde ha tänkt på för då hade vi sluppit köra soppatorsk 2km från stallet ;) Haha min pappa som aaaaldrig gör fel! Där fick han ;)

På kvällen kom underbara Susanne och hälsade på och sov över. Precis som förr! Nerbäddade i varsin soffa med massa onyttigheter och god mat och en bra film. Fy vad jag inte gillar att hon ska bo närmre mig! Jag saknar henne ju =/


Dagen idag har jag spenderat i stallet!

I förmiddags åkte vi till Annika och Donald för att träna lite, jag ville ha lite inputs på hur jag ska rida Skunk nämligen. Känner att jag inte riktigt hittar knapparna och vågar inte riktigt gå på henne då jag inte helt 100 vet hur mkt hon faktiskt kan.

Så jag fick hoppa upp på Donald's Liz Fella och rida under tiden han kollade av Skunk. Jag fick beröm för att hon kändes fin vilket är kul för då har jag ju iaf gjort något rätt :) Sen bytte vi av så att mamma tog över Liz Fella och jag red Skunk. Fick börja med att hitta stödet och kom fram till att jag kan vara ganska tuff mot henne tills hon ger efter. Jag har varit på tok för snäll! Får jag ingen rekation så ska jag på henne så att hon reagerar direkt. Inget mesande utan raka puckar. Men efter några försök så kom ju formen sådär nästan av sig själv och vi fick till ett par riktigt bra galoppfattningar! Fick order på att jag ska börja rida henne med sporrarna så att jag har något att ta till när hon går emot skänkeln. Men i övrigt var det bara positiva ordalag, kul att höra att man har gjort rätt! Fick dessutom beröm för att jag red henne bra och det värmer =)

Sen var hon såå blank och fin och såg så lycklig ut och det var så himla kul att hon hade fått unghästkompisar att leka med. Hon har det nog ganska bra hos oss =) Tur att hussen tycker det med!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback