Kvällens promenad

Papp var snäll och hämtade hem ett lass halm åt mig igår, hästarna står på spånbädd men får halm att tugga på så de slipper stå hungriga om höet skulle ta slut. Har bävat mig för att lasta av allt för jag vet precis hur det komemr att gå, jag får skitont i händerna i mer än en vecka. Men pappa är i turkiet nu så det är bara att bita ihop och göra det. Ringde Kim och han var en ängel och kom och hjälpte mig! Hur gulligt som helst :) Så han stod och kastade upp på loftet, farfar stod i hålet och skickade vidare och jag lavade, tog max en kvart innan alla 50 balarna var inne.


Sen passade vi på att byta hage på hästarna och kvigorna, så kvigorna fick komma upp i stora hagen och hästarna fick gå ner i den lilla. Växelbetning är grejen! Det blir som en golfgreen i hagen =D

Fick sällskap ut på Enyas kvällspromenad, Nina och Beska och så Fia, Rasmus, Midas och Kurt samt mina tre hundar. Så allt som allt var vi 3½ människor varav en i barnvagn, en häst och 6 hundar.. Familjen Taikon på utflykt ;)  Mötte en bil på hela vägen med några jädra svampplockare som nästan fick parkeringsböter när de körde förbi, kör nångång liksom! Enya stod snällt och väntade och vovvarna satt fint på sina platser. Men ge oss ut på nån trafikerad väg gör vi inte när doggisarna är med, det blir nog lite för spännnade ;)

Enya har verkligen fattat grejen med powerwalk, hon trampar på ordentligt och frustar glatt. Idag sprang vi en bit på varje håll med, jag tog mantag och hon jobbade på i såndär go avslappnad trav som man bara kan jogga med i.. Härligt och nyttigt för mattes dåliga kondis ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback