Inget regn!

Idag tog äntligen regnet paus och solen kröp fram. Härligt för hästarna att slippa sina täcken som de har bott i den senaste veckan!

Åkte upp till stallet vid sju och fixade lite, har köpt en egen krubba till Whopsie så att hon slipper massakera sin hink varje kväll. Köpte en med bottenplugg! Äntligen! Det är något jag har saknat, värdelöst att göra rent krubborna annars. Nu kan man bara skruva ur pluggen och spola rent, smidigt!

Håller fortfarande på att lära hästarna gå rätt ut och in från hagen, verkar ganska lönlöst för de är som yra höns. Har provat en massa varianter men nu är det bara att bita ihop och leda ut dem en och en. Det lossnar säkert så fort de börjar få hö ute i hagen igen, nu är de inte hungriga och har ingen som helst dragning ut.

På lördag är det dags för Enya att åka, känns både bra och lite dåligt. Kommer att sakna ihjäl mig utan min häst! Sen tänker man en massa tankar, tänk om de är för tuffa mot henne? Eller inte ger henne tillräckligt mkt hö? Eller låter henne gå ute i ösregn utan täcke så hon blir öm i ryggen. Och sen vänder tankarna, hon kommer att få en riktigt bra utbildning, såklart är de snälla mot henne och såklart kommer de att göra som jag ber dem ang täcke och foder. Hon kommer få en chans att utveckla sin potential på ett helt annat sätt an vad jag kan göra, hon får en schysst chans att få en bra start på sitt liv som ridhäst. Men de är kämpigt att lämna bort henne! Speciellt efter vad som hände med Fröken =/

Men jag kommer att åka och hälsa på henne ofta, se till att hon mår bra och är lycklig =)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback