Första ridturen

Igår kändes det dags för att rida Skunk för första gången!
Lite balandgång det där för jag vill att hon ska hinna bo in sig ordentligt och komma till ro men lik förbaskat så är hon i full kondition och lär bara få mer och mer överskottsenergi ju längre hon vilar. Så igår tyckte jag att det var dags att kravla sig upp!

Började med att longera henne ute i hagen och jag kan säja som så att det var tur att hon fick rasta av sig i linan först. Hon gjorde luftakrobatik av den högre skolan, bockade och busade men inte en enda gång behövde jag ryta till eller ta i repet. Hon höll sig snällt på sin kant trots att hon var jättebusig! Duktig tjeja!

Sen gick jag in och sadlade och tränsade och sen tog vi en promenad ner till ridbanan, mycket att titta på på vägen dit. Spännade att både få vara ute själv och dessutom i ny miljö. Longerade en liten stund på ridbanan med innan jag satt upp. Hon testar lite och vill inte stå still och är lite småtramsig. Men det är hårda bud så jag gav mig inte förrens hon stod helt still både när jag satt upp och sen en stund efteråt.

Hon har definitivt en hård skalle även om hon är en ängel att ha att göra med! Det är lite annan kaliber än mina föregående hästar =)

Skrittade och joggade runt lite på ridbanan med för att hon skulle få röra på sig. Väldigt låga krav då hon inte hade speciellt mkt fokus på mig! Blev lite missförstånd i kommunikationen men min härliga häst kommer förhoppningsvis tillbaka när hon har landat lite mer!

Idag tänkte jag bara longera och sen gå ut på promenad så hon kan få spooka av sig lite! Har man inte sett så mkt mer än ridbanan de senaste månaderna så är det väldigt spännande med allt som är nytt!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback