Fantastisk och underbaraste i världen!

Hade tur och fick sällskap upp till stallet idag, Nina var snäll och följde med upp och följde med när jag skulle rida Skunk. Vill inte vara helt själv nu såhär i början innan vi känner varandra helt. Men planerna grusades när jag tog in hästarna och såg att Skunk hade lyckats dra av sig båda framskorna =S Dessutom var hon jätteöm på gruset så det var bara att lägga ner ridningen den dagen. Hon fick bli longerad lite istället och springa av sig, var mkt lugnare idag och nu satt alla kommandon perfekt igen. Känns som att hon börjar landa lite här hemma. Hon har fortfarande ganska mycket separationsångest från Enya men vi få träna på!

Tänkte struntat i mer hästaktiviteter efter det men Nina tyckte att jag kunde väl lika gärna ta ut Enya en stund med. Sagt och gjort så åkte Enya ut på gången och fick på sig sadel och träns. Sen gav vi oss ut på promenad runt Arnes, den tar ca 20 min att skritta runt. Och hon skötte sig perfekt hela vägen! Visst så reagerade hon på en del saker, bland annat så blåste Nisses pressenning av vedhögen rakt bakom rumpan på henne. Hon studsade iväg ett par meter och sen stannade hon, frustade och sänkte huvudet och pulsen gick ner.


Gammal bild men vi ser likadana ut nu med ;)

Hon är en riktig pärla, är så otroligt glad att hon har utvecklats till en sån härlig häst =)
Vi red förbi Arnes hus, maskinhallen, vedlavor och hon bara går på! När hon tyckte nåt var läskigt stannade hon och tittade och sen lugnade hon sig och sänkte huvudet och knatade vidare. På hemvägen travade vi ifrån Nina lite och hon tog snällt både drivning och förhållning. Känner mig helt trygg på henne!

Jag är fortfarande helt pirrig av känslan, min älskade vacka lilla snöflinga <3
Dig släpper jag aldrig ifrån mig!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback