Back in business

Var längesen jag uppdaterade bloggen nu ju!
Men jag vet inte ens om någon läser den så det spelar kanske mindre roll ;)


Sist skrev jag ju om att det gick skitdåligt när jag red Skunk, varje gång det går kasst när jag rider så tappar jag helt sugen. Då blir ridningen ett "måste" tills nästa gång jag hittar en ljusglimt igen. Denna gången la jag ner ridningen 4(!!) dagar rad och hon fick 2 dagars vila, 1 dag med longering och 1 dag tömkörning. Sen hade jag en överläggning med mig själv och funderade lite.

Så i lördags fick jag äntligen sån där jättelust att rida igen, det var en riktigt fin och härlig höstdag och solen sken. Men att sitta och rida på ridbanan kändes inte så värst kul så jag gick upp på åkern och red istället. Började passet på en mycket motsträvig Skunk som mest gick med huvudet i vädret och gapade, red dock på hennes Billy Allen bett så jag kände att jag faktiskt kunde ta tag i henne och rida fram till bettet. Jobbade i skritten och red runt rundbalarna för att böja och svänga för att få loss henne i båda sidorna, hon är stelare i höger sida och det märks så himla tydligt.


Såhär såg det ut i början på passet =S

Men hon lossnade fint och verkade tycka det var roligt att få jobba utanför ridbanan! Har inte riktigt vågat rida ut mer än smårundor ännu, Sky är inte van att gå själv och blir hon osäker så blir jag osäker och det blir bara en ond cirkel.


För att sen lossna och bli såhär fin! Älskade lilla häst =)

När hon väl var loss var hon sådär riktigt underbar att sitta på! Hon bara flöt åt sidan när jag gjorde skänkelvikningar, fattade galopp sådär direkt och även om formen inte riktigt håller i galoppen så försöker hon!




Och sen när vi galopperade där på volten så fick jag ett infall;



Jag styrde uppåt mot backen på åkern och så fick hon galoppera hela vägen upp till toppen! Det var så härligt!! Jag blev nästan tårögd, både över att jag faktiskt vågade släppa iväg henne och att jag verkligen har en riktig pärla till häst =D Hon bara galopperade på, försökte inte ens tjuvöka utan bara rullade på uppför.



Och en liten hemlis med..

Vi ska tävlingsdebutera på söndag! Haha vi lär komma sist men nån gång ska väl vara den första ;)
Så nu hoppas vi att den bra formen håller i sig både tills på fredag när vi ska rida för nya tränaren och till på söndag när vi ska tävla..

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Susanne

Jag kommer och tittar!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback