Nåt är fel =/

Har fått ha slappehelg denna helgen, mamma har släppt ut hästarna åt mig båda dagarna så jag har fått två sovmornar på rad. Inte van vid den lyxen så det var helt underbart!



Nåt är dock vajsing med Skunk =/ Idag när jag skulle rida så ville hon först inte bli fångad i hagen utan sprang rundor en stund innan jag kunde fånga henne. Sen var hon riktigt bockig när jag longerade innan jag skulle rida, tänkte inte så mkt på det för det blåste ju rätt rejält ute så hon fick springa av sig en stund i linan. Jan & Gunilla (mina hyresvärdar) hade åkt upp för att titta på henne och se mig rida idag.

Började som vanligt med att skritta henne på volten och känna oss för lite, kände att hon inte riktigt ville suga tag i bettet som hon brukar men skyllde även detta på blåsten för hon gick och spanande hela tiden. Fick loss henne hyfsat i skritten och tog upp henne i jog och inget fungerade! =/

Hon var riktigt irriterad över något och gick och ruskade på huvudet elelr drog ner det och skrapade mulen i marken. Hoppade såklart av och kollade om hon hade en älgalus nånstans, provade rida en stund igen men samma sak hände. Hoppade av och sadlade om för jag tänkte att gjorden kanske nöp henne, ganska otroligt då hon gick med Enyas fårskinnsgjord men allt för att hitta orsaken, tränsade av och kollade i munnen men hittade absolut ingenting.

Jan satt upp och kände på henne men samma sak hände då med, blev lite bättre efter han hade galopperat henne en stund. Hon visade med hela kroppen att något inte var okej, så fort jag släppte tyglarna så gick hon fram till Jan med huvudet i backen och öronen rakt ut åt sidorna. Något var helt klart fel!

Fick inte rätt på det och tog beslutet att hoppa av och gå hem igen, något var ju uppenbarligen tokigt. Kände igenom hela kroppen när jag kom hem utan att hitta något, hon stod mest och njöt av massagen. Usch vad man önskar att de kunde prata ibland =S

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback