Första tävlingen med Skunky

Det gick helt klart över förväntan idag!!


Trailen som vi inte har tränat ett skit på gick faktiskt hyfsat. när jag red ut från banan så var jag ganska besviken, hon tog inte riktigt min galoppskänkel så vi fick ett par straffpoäng där, jag hann inte stoppa i boxen så jag fick backa tillbaka och jag tappade grinden 2ggr men i övrigt kändes det helt okej =) Backningen gick superbra! Hon var så jäkla duktig!



Döm om min förvåning när jag ropas in på 3 plac!!! Jippie!!! Är fortfarande lite chockad och förvånad men såklart jätteglad!



Sen var det lite väntan innan vi skulle in och rida Western Riding, hade ett rent h-vete att få på Skunk sadeln igen =S Hon stressar och tycker det är skitobehagligt. Blir en sak att träna massor på hemma! Är bortskämd med Enya som bara står helt blickstilla när man sadlar.

Red iaf in och red ett jäkla bra program tyckte jag, hon laddade på lite mkt i galopperna men överlag kändes det sådär kanonbra. Sen rider jag ut från banan, jäkligt nöjd med mig själv, och möts av mamma som säjer att jag red fel =O Jag red på fel sida om en kon!!! Blev såklart diskad men vilket irriterande litet jäkla pluttigt skitfel! Är en aning sur på mig själv.. Men jag gick upp och fick se domarprotokollen och jag tror faktiskt att jag ahde vunnit om jag inte hade gjort den tabben.. Så jag är egentligen nöjd ändå! Det kändes så himla bra därinne så det överglänser helt klart diskningen ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback