Enya <3

Igår åkte jag upp till Falköping för att hälsa på min snöflinga! Fick sällskap upp med mamma som så snällt hade tagit semester för att följa med mig upp :)

Var så skönt att få träffa henne igen, har nog inte egentligen insett hur mycket jag faktiskt saknar henne. Dock så hade hon fullt upp med att springa rundor när jag skulle gå ut och hälsa ;) Men efter en stund stannade hon och kom och hälsade som vanligt, nosade och blåste luft och kelade. Fick tårar i ögonen när hon gjorde som hon alltid brukar göra. Hon var sig lik! Om än lite skitig, med ett par småsår på benen och lite skav i skallen och ett bitsår på rumpan så var det fortfarande min häst <3 De hade nog haft lite uppgörelser i hagen såg det ut som ;) När vi kom dit var hennes hagkompis ute på jobb så hon gick själv. Och fann sig i det!! Så himla skönt :) Hon har liite separationsångest hemma så det är nyttigt för henne att få träna på det.

Ridmässigt var hon där jag trodde hon skulle vara, skrittad, travad och galopperad men inte befäst med kommandon. Hon sökte sig fint neråt i både skritt och försökte i traven. Och galoppen flöt på bra, hon har inte riktigt velat galoppera varken i lina eller när jag har ridit så det var skönt att det verkade ha släppt.


Efter vi hade hälsat på snöflingan åkte jag & mamsen vidare mot Kungsbacka och BÖRJES!! Shopping på hög nivå ;) haha! Sky behöver lite egna täcken och de hade fått in Bucas Freedom med 200g foder igen och dessutom i mocca-färg. Så det blev ett sånt, samt ett Tyfon regntäcke som helst klart är det bästa regntäcket jag nånsin har haft. Dessutom kostar det under 500.- så det är ett riktigt fynd =D En brösta i naturfärgat läder fick också följa med hem i korgen, lite svampar, en lädergrimma (likadan som Enyas), ett par nya grimskaft och sen köpte jag och mamma varsin jacka. De hade rea på utgående jackor så jag hittade en Ariat för 500.- som hade kostat 1800.- innan och mamma köpte en Kingsland för 450.-.. Så nu har jag en snygg jacka att ha när vi åker och tränar!

Sen drog vi hemåt, snabbt hem och hämtade hundarna och sen upp till stallet för att rida Sky och gå på 6 mån kalas för Rasmus. Det blev en skogspremiär för Sky och så glad hon blev! Travade hela vägen med öronen spetsade och rejält med studs i steget. Härligt =D

När vi kom hem blev det snabba ryck, mamma hade gjort klart stallet och hjälpte mig av med Sky's grejer. På med svett-täcke på henne och jag fick byta om i sadelkammaren =P Sen blev det tårta och paket till Rasmus! Av mig & Jens fick han ett födelsedagståg;

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: jossan

Älskar Bucas freedom-serie! Den är underbar :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback