Whopsie - körhästen!

Idag har vi ungefär 5cm snö ute så jag tänkte passa på att låta Whopsie dra pulka som ett steg i inkörningen. Bra träning för pulkan låter en del och så kan man lägga på en höbal så blir det lite tyngd.

Det gick bra att sela henne. Jag byttade till de kortare draglinorna i syntet så att jag kunde koppla på snabbkopplingarna, de är lätta att lösa ut om det skulle hända något!

Vi har ju inte tränat så värst mkt tömkörning iom tat hon fäller tänder så det blev bara grimma och grimskaft så fick mamma leda henne istället. Vi introducerar en svår sak i taget! Kopplade på en tom pulka först och gick en sväng, nemas problemas så jag la på en höbal på ca 10kg. Sen gick vi utåt skogen och hon traskade på som om hon inte gjort annat än dragit pulka förut!

På vägen hem bytade jag ut höbalen mot mig i pulkan, la mig på när hon gick så tat hon redan hade fart på det och slapp dra igång allt. Hon lyssnade lite bakåt och sen la hon sig i selen och drog!

Hon är fantastisk! Helt underbart lynne =) Nu kan jag knappt bärga mig tills sommaren när jag kan köra henne på riktigt. Vagnen står på logen och väntar ju!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback