Vilo-funderingar..

Jag funderar lite på Sky's vila..

Att hon ska vila är ju helt bestämt men hur länge? Hon har aldrig fått en längre sammanhängade vila sen hon reds in som 2-åring. Så hur länge ska jag låta henne stå? Här är alternativen jag har funderat på;

*Alt 1: Vila helt i 2 mån och bara hanteras in och ut från hagen i princip. Ev. lite markarbete men mest bara låta henne vara ifred och vara häst.
*Alt 2: Vila helt i 1 mån och sen följa på med 1 månads skogsridning ett par dagar i veckan
*Alt 3: Ingen fullständig vila utan bara rida ut i skogen lugnt ett par dagar i veckan under 2 månader

Alternativ 3 känns som det minst aktuella just nu.
Vad tycker ni? Någon som har lite tankar att dela med sig av?

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jessica

Jag hade gjort en kombination av Alt.1 & 2

Vila helt i 1 månad & 1 månads skogsridning + ev. lite mark arbete.

Tror hon kanske blir lite tossig om hon får stå helt i 1 månad :-)

men någon form av vila tycker jag hon allt borde få och speciellt om hon växer.



Kramiszzzzz <3

Postat av: Anonym

Postat av: Lotta

Hur gammal är hon nu?

Jag tror absolut inte det gör någon skada om du rider henne lite då och då i skog och mark. Alltså alt. 3. Det gör ju att du behåller den självsäkerhet du byggt upp, annars blir det kanske tillbaka på ruta 1 när du sätter igång henne efter vila igen. Bara lite tankar! :) Lycka till!

Postat av: Lisa

Tack för era tankar båda två! Hon är 4år men har ju varit i fullt arbete sen hon var 2½år gammal.



Efter lite klurande tror jag det blir så att hon får vila men ev. följa med ut på nån skogstur om mamma vill följa med mig och Enya ut. Så får Enya arbeta ett litet tag istället för att sen växlas om =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback