Tv4

Idag har Tv4 varit här och filmat, jag blev nerröstad och fick blir intervjuad av reportern. Så i morgon kl halv sju på morgonen är jag med på Lokala nyheterna i Halland!


Igår var jag i Slöinge och tränade med Skunken. Hon började dagen med att trycka in mig i väggen på transporten och slita sig och rusa runt på gårdsplanen. Åhh vilken bra början på dagen! Mamma fick fatt i henne och sen gick hon direkt på släpet, vicken ögontjänare! Måste testa om det går att slippa men icke, hon må vara envis men jag är faktiskt värre!

När vi kom fram fick hon en stunds "straffarbete" i longerlinan, springa av sig alla överskottsenergi. Sen tränade vi lite med presenningen vid hand innan jag gick ut för att sadla. Och kommer på att jag har glömt paden hemma! Som tur är så har man snälla klubbkompisar som lånar ut så att jag kunde rida ändå, tack Cilla!

Väl uppe på hästen så gick hon som en klocka, så himla mjuk och fin och lyhörd utan att stressa upp sig. Har kommit på ett par smågrejer som gör stor skillnad. Bland annat så ska jag rida med sporrarna på, dela på tyglarna och ta en i var hand så har jag lättare att ge eftergift. Snodde tygelfattningen från Sara som hade Sky på foder innan och det funkar så mycket bättre. Jag tror att jag blir lite stum när jag har så mkt tygel i handen, kunde länga ut tygeln flera dm nu och ändå ha henne mjuk och i form =D

Högergaloppen funkar riktigt bra nu! Vänster jobbar vi på med, ingen fördel när vi har samma "svaga" sida både Skunk och jag..

Nästa söndag är det ingen träning men å andra sidan så har jag en lektion för Lasse bokad på fredag istället =)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback