Lasse-träning med aha-känsla!

Igår gick träningen och framridning precis som jag önskade!

Började med en rejäl rastning i longerlinan innan jag satt upp och red. Verkar vara ett bra koncept när vi kommer till nya ställen för då får hon springa bort sin spändhet!

Hon var lite tittig fortfarande när jag satt upp så jag red på som vanligt och gjorde lite sidvärtesrörelser för att få loss bogarna och få baken på plats.


När det var min tur så kopplade vi på longerlinan i repgrimman och jag fick knyta upp tyglarna. Sen blev det sitsträning. Galopp, galopp och åter galopp! Slappna av i bäcknet och andas ner i sadeln, sitt rak över hästen och slappna av i axlarna. Sen helt plötsligt sitter jag bara där, med armarna hängades vid sidorna, blundar och bara känner känslan....

Jag slappnar av, litar på min häst och vad händer då? Jo då blir det så jäkla bra att inte ens choklad och sex kan toppa det ;) Nyckeln till allt är tillit, jag måste lita så mycket på min underbara Pärla att jag vågar släppa taget. Våga låta henne ta ansvar!

Hon fick tilloch med ett busryck när hon longerades och bockade rejält. Lasse sa att han inte ens hann reagera innan jag hade satt mig tillbaka och tryckt på henne så att hon ökade farten och slutade bocka. Han var impnerad över min reaktionsförmåga ;)


Fick massor av beröm idag! Väldigt peppande när allt vi har tränat på syns. Han säjer ordagrant att jag har en fantastisk känsla som jag bara måste släppa fram, att vi kommer att kunna gå hur långt som helst ihop. Nu ska vi satsa fullt ut på att bli så bra som möjligt. Äntligen har jag hittat något jag faktiskt är bra på! Detta kan jag, detta vill jag verkligen.. Sikta mot stjärnorna så kanske vi landar på månen!


Jag är så jäkla glad att jag fick chansen att träna för Lasse! Han är peppande, pushande, berömmande och får mig att tro på mig själv..

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback