Det händer inte mycket här

Allt är bara lojt och lugnt.. Har knappt ridit i veckan för det har varit riktigt skitväder. Red en liten sväng igår, ville ridit ut men hon får fullständig panik över att lämna gården själv så jag red på åkern istället. Och den dusten vill jag inte ta när jag är själv där uppe utan någon som kan ta hästen och hitta mig..

Har en runda som går bra så vi får väl hålla oss till den ett tag till och sen gå ut och promenera så att hon kan titta av sig på det värsta på andra hållet. För ut i skogen ska vi det är inget alternativ att inte rida ut! Men vi får se hur det går, kanske ska hålla mig till prommisar tills Enya är hemma och kan gå med. Velar lite! Får muta mamma att gå med en sväng med Whopsie så att jag kan rida kanske ;)



I morgon är det äntligen dags för Lasse-träning igen! Det står tydligen sitsträning på menyn och det blir på longerlina utan att få hålla i mig. Nyttigt värre! Ska berätta om katastrof-träningen med så får vi se om han har några inputs på hur jag kan hålla min rädsla i schack. Det har gått toppenbra med ridningen sen dess men det var ju ett stort kliv tillbaka. Vi är nere på basicnivå nu och jag vill inte riktigt gå på henne för att få min vilja igenom. Dock så är hon ju så gudasnäll att det inte är några problem, hon är en pärla som verkligen ställer upp.

Men just rida ut i skogen när jag är osäker är ju dömt att bli dumt!


Nu har hon antagligen gjort något med sin mun. Upptäckte igår att hon inte äter som vanligt, hon försöker bita i pelletsen med framtänderna =S Spiller mkt mat och spottar ut för att ta in i munnen igen. Så jag ringde och bokade en tid hos TandVeterinären så jag får kollat upp munnen på henne. Även om det kanske är nåt så simpelt som en lös tand så ger det lugn och ro i själen för mig =) Vår Tandvet Ylva Rubin är så himla duktig och förklarar noga varför hon gör vad hon gör och man får titta och känna. Dessutom provar hon ut bettet till hästen och man får en lapp med storlek och tips om hur man ska göra. Superbra =D

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Monica Andersson

Orvar har nyss tappat en kindtand och han hade (och har) problem att tugga främst hö men också morot. Moroten måste han tugga av med framtänderna och höet åker in och ut i munnen, en del blir bollar som han spottar ut och en del får han i sig. Nu går det dock bättre men tandis kommer på onsdag för att kolla att allt står rätt till. Lycka till med din häst och tänderna.

Postat av: Lisa

Oj så illa är det inte här ännu! Tur att du har fått ut en tandis iaf, vi åker till vår den 25:e så får vi se vad hon hittar. Hoppas det går bra för din fine kille!

Postat av: Susanne

Ylva är bäst!!

Postat av: Lisa

Ja hon är superbra! Tack för tipset kompis ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback