Måndag igen

Helgerna går så fort, tiden bara rinner iväg. I fredags var jag och blev sminkad på Make-up Store, fick en party make i turkost. Jag har aldrig "färg" sådär men det blev jättesnyggt! Riktigt nöjd :) Sen rä det ju aldrig billigt att gå dit, är så himla mycket man vill ha och det är inte billigt där. Men grejerna är kanonbra och räcker i evigheter så det är värda sina pengar ändå.


Me and my girls.. Och Oscar då ;)

Lördagen blev ganska lugn, låg och tittade på film hela förmiddagen och sen åkte jag till Fägrilt en runda och häjlpte pappa i skogen. Han vägrar fortfarande lära mig att köra motorsåg!! Sen gnäller han på att man inte hjälper till men dra ris är ju så tråkigt! Haha jag ska nog få min vilja igenom tillsist ändå ;) På kvällen åkte jag till Jonas ihop med Kim & Nina för att grilla. Var jättegod mat och jag var rastlös som attan så jag tjatade med de andra ut på en vilt-spanar-runda med bilen. Vi såg 5 älgar och ett gäng rådjur innan det blev för mörkt!

I söndags var jag hästskötare så jag gick upp tidigt och släppte ut flickorna som blev lyckliga över att få komma ut. Passade på att gå promenad med hundarna, det var så himla skönt väder! Sen åt jag en riktig söndagsfrukost med nyplockade "hemmagjorda" ägg, rostat bröd, juice och müsli och flingor. Gott!
Framåt eftermiddagen åkte jag & Jessica till Fägrilt och gick en runda med alla hundarna, fick med oss Midas och Kutte också och jag fick inte med mig nåt koppel till Dunder =S Fick som tur var låna Jesscias koppel när vi gick genom byn! Vi gick upp genom vår hage, ner genom Boijes hade och upp genom Boijes gård. Hela baksidan är full med vitsippor och påskliljor och det var så himla fint! Så synd att den står helt tom och bara förfaller när ingen bor där. Det hade varit ett perfekt "Lisa-hus" med plats för mig och alla djuren, plats för lösdrift till hästarna med 4ha bete till. Sen gick vi vidare neråt till Brunnshult och sen hem till Fägrilt igen.

På kvällen kom Nina och Kim för att äta, blev klyftpotatisar med lövbiff, kokta morötter och min hemmagjorda röra som är så j*kla god! Man blandar hackad rödlök med bostongurka och creme fraiche och har den till grillat kött *mums* Sen ville Kim ut på en ny viltrunda så då körde vi om Roshult, Fägrilt, Böshult och Mjöalt. såg ett gäng rådjur och 4 älgar. En älgko stod jättenära vägen så vi kunde vända på bilen och lysa på henne med billyset. Hon var tjock och fin så där var nog en bebis i magen =)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Jättesnygg make-up vännen! ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback