Lus-ponnyn

Stod och borstade Whopsie i torsdagskväll, lyfter på manen och får syn på en massa svarta prickar.. Som rör sig! Då är hon full med löss! Äckligt som attan. Som tur var så hade jag hällt på Flusa ett par dagar innan så det var säkert därför jag fick syn på dem nu. Bara att fortsätta behandla med Flusan så skulle de dö enligt vetten! Enya & Malaxis hittade jag inga på men Linda hade. Lika bra att behandla alla så blir vi av med dem helt.

Åkte och lånade Sandras klippmaskin igår, lika bra att klippa Whopsie. Hon har så dundertjock päls och mår verkligen inte bra i denna värmen, alltid genomsvett och flåsig. Så idag åkte maskinen fram, Jessica var som vanligt snäll och höll den vilda ponnyn med livet som insats ;) Den vilda ponnyn som uppförde sig som om hon hade blivit klippt 100gr förut, tittade lite och fortsatte sen att äta sitt kraftfoder, klia tillbaka lite på Jessica och var helt cool hela tiden.

Mycket päls var det som skulle bort, halvvägs var jag orolig för hon såg hemsk ut. Men det rättade till sig och jag är riktigt näjd med slutresultatet faktiskt! Var en helt annan häst under all päls :)
Min fina raggsock blev en vacker svan <3


Hon har gått från det här;



Till det här;


Ganska stor skillnad om jag får säja det själv!

Sen kommer här en bonusbild med;



Behöver jag säja att jag har världens finaste ponny? Med det underbaraste tempermentet jag nånsin träffat på, hon är 1000ggr bättre än vad jag nånsin har kunnat önska mig!

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Såååå söt hon är! ♥ Det verkar vara ett lus år...

Postat av: Lisa

Jag har aldrigf haft löss på nån av mina hästar innan! Och nu har jag det på två =O Som tur är så är det ju lätt behandlat nu men usch så äckligt det är! Men sockerbiten hitatde jag iaf inga på nu ;)

Postat av: Lotta

Ja fyyyyy va äckligt det är! Jag har heller aldrig haft det på nån av hästarna jag haft i mitt liv tidigare... Brrrr, hela jag ryser när jag tänker på äcklen! Bläää!

Postat av: jessica

Men du skulle ju redigera mej på bilderna JU....mkt fin lite ponny, men synd att det är en fet blondin som förstör :)

Postat av: jessica

Men du skulle ju redigera mej på bilderna JU....mkt fin lite ponny, men synd att det är en fet blondin som förstör :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback