Drömmen om ett land på andra sidan havet..

Jag har alltid haft en dröm om att få åka till USA. Det har känns ganska omöjligt då det dels är dyrt att åka, jag har inte haft ressällskap och inte haft nån som har tagit hand om mina djur. Men drömma gör man ju alltid och det blev ju inte mindre lockande att åka efter jag såg Cloud.. Den är inspelad i Montana och handlar om en vild mustang som man får följa från födseln tills han har skaffat sig en egen flock. Den visar hur mustangerna lever i bergen i Montana och där är så otroligt vackert!





Och i lördags hände en sån konstig grej, Patrick känner Jenny sen förr då hon hade sin egna häst som hon tränade mkt för honom med. Han kom fram och bjöd in mig och Jenny till hans cheyennefamilj i just Montana, åka med honom dit och träna vildhästar, rida och leva med hans familj. Där kan vi ju snacka om en upplevelse jag inte ens har drömt om, det är sånt som bara inte händer! Hur ofta får man en sån chans?



Han tyckte vi skulle åka med i sommar men det har ingen av oss möjlighet till så vi får satsa på nästa år och hoppas hoppas att allt går vägen!

Jag är helt uppe i det, sitter och googlar och kollar runt vad man ska se när man är där och vad där finns. Yellowstone är ju självklart, nån av de döda städerna med. Historienörden i mig kommer att frodas ;) Sen ska jag såklart shoppa massa hästgrejer, boots, jeans, kanske sadel till Enya? Sen är det ju hur häftigt som helst om man får uppleva indiankulturen på det sättet, rida på mustanger som har levt ett vilt liv i bergen innan de blev fångade, befinna sig så långt från civilisationen att det känns som om man vore sista människan i hela universum. 60 miles från närmsta stad sa Patrick att det var, det är skitlångt!!! Få se bisonoxar och mustanger i sin rätta miljö..



Åhh jag vill verkligen verkligen åka! =D

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Det låter underbart vännen! ♥

Postat av: Emily

Å vad jag hoppas att du kan åka!!!!



Vilka fantastiska bilder, man blir ju helt förtrollad...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback