Uppdatering av läget

Tänkte bara göra en snabb uppdatering om Whopsies läge..

Det syntes stor skillnad på henne igår efter att vetten hade varit här, Finadynen började göra nytta. När vi promenerade sista gången igår kväll gick hon på lite bättre iaf! Känner mig så elak när jag tvingar ut henen att gå när hon har så jäkla ont men det är bäst att följa doktorns order! Och har doktorn sagt att man ska ta små promenader så går vi på små promenader. Det är ju för att hon inte ska stelna till allt för mycket och vi går kanske 200m allt som allt men det tar ju sin lilla tid med korta blåslagna ben =/


Jan ringde nyss och rapporterade läget, han hade fixat lite i stallet och då hade Whops fått gå lös inne i stallet under tiden. Då hade hon glatt promenerat runt i boxarna och kollat läget så hon verkar lite piggare nu iaf! Skönt =)

Det är lite svårt att fodra henne, jag vet inte hur mkt jag vågar mata henne och med vad. Hon är ju väldigt väldigt tunn nu och behöver lägga på sig massor, mest i muskelmassa som hon har tappat. Troligtvis pga dåliga värden på höet de hade fått sista veckorna. Det är svårt att se genom all päls med hur smal hon egentligen är. Vetten vägde henne igår och då väger hon 75kg!!
   Men jag ska åka inom och köpa en säck lucernhack till henne idag, det känns som det bästa alternativet att fodra upp henne med. Det måste ju få ta lite tid så att hon inte blir sjuk heller. Hon vägrar ju äta något annat än äpplen i pyttebitar! Igår provade jag dock med lite av Enyas müsli och den verkade gå ner, då kanske man kan blanda i lite soja i den utan att hon märker det?! Hon får iaf fritt på hö nu men det är lite dåligt med protein i det också så jag vill gärna ha i henne nåt mer!

Permalink Allmänt Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Christina

Låter underbart att hon verkar bättre och är glad och nyfiken :0). Tror att hon bara är "blåslagen" lilla vännen<3.

Luzern och sojamljöl tror jag är jättebra till henne. Vår lilla Cintra (Denvers dotter) har nog också fått dåligt med protein...så vi ger sojamjöl och luzern (även till de andra ettåringarna). Det syns redan stor skillnad på Cintra :0).

Hoppas allt blir bra nu och att du slipper mer bekymmer och kan glädja dig åt lilla Wopsie!

Kramizar från hela gänget i Bölarp<3

Postat av: Carina

Nåt jag kan ge tips om (som jag ger Alvha) är Salsa X-mix.

Nu vet jag att det inte finns överallt, men det innehåller lika mycket protein som Groven.

Det ett muslifoder och A älskar det.

Lucernet har jag svårt att få i henne.

Postat av: Lisa

Kom på henne igår med att stå och slicka på melassdunken så vi droppade i lite sånt igår och så får vi se om det får fart på aptiten =) Luzernhacket var inte jättepoppis så vi får se om hon ändrar sig om det! Ska definitivt kolla på Salsan Carina =) Min foderbutik säljer salsa annars så de borde kunna ta hem det om de inte har det!



Sojamjöl är ju annars ett riktigt mirakelmedel! Jag älskar soja för man behöver inte ge så mycket och det ger ändå väldigt bra resultat och är snällt mot magen! Tack för tipsen! Kramar

Postat av: Carina

Ja gör det.



Men nu blev jag ju lite nyfiken på hur det är med henne idag ?

Postat av: Susanne

75kilo! Herregud jag väger mer en häst! Pinsamt!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback