Semester

Jag har faktiskt unnat mig själv två dagars semester denna veckan, kände att jag höll på att ta slut på mig själv och jag hade svårt för att vara trevlig mot kunderna. Då är det perfekt att ta ledigt 2 dagar intill helgen så får man långhelg =)

Så idag tog jag sovmorgon till 10, gick en kortis med hundarna och nu har jag ätit lite lunch. Ska gå ut och fortsätta att laga på sommarhagen som har blivit lite förstörd av snöplogning, tjällossning och Enya. Igår hann jag gå över det mesta, det är ett par stolpar som behöver en smäll av släggan för de har krupit upp lite. Sen så ska hela staketet bytas upp mot gården för där drog Enya av och knäckte en massa stolpar när hon rymde så där står snabbstolpar nu och tråden är lappad. Men det får nog blir ett senare projekt för just nu vill jag bara ha den såpass klar att jag kan släppa ut Enya & Whopsie där i eftermiddag.

Hovslagaren kommer vid två och ska verka, vi är som nåt "naturbarns-stall" här uppe nu *haha* Alla hästar går barfota, oftast otäckade och har nästan fri tillgång på hö och stoooora hagar. (Eller inte Enya och Whops just nu men snart så!) Men näe jag är varken barfota- eller täckestaliban, de får gå utan när det funkar. Behöver Enya skos sen när hon ska börja ridas mer så får hon såklart skor och ang täcken så fick jag ju en del vassa kommentarer om att jag var dum i huvudet som täckade en tvååring i höstas. Det h*n inte brydde sig om var att de andra två gick utan täcken! Enya blev dyblöt och frös alltså fick hon på sig sitt täcke, och att jag hellre lägger lite mer pengar och köper ett bra täcke är väl ändå mitt val? Nu går hon naken men regnar det så blir hon täckad..


Enya har börjat uppföra sig riktigt bra med hovis nu, Johan är så lugn och tålmodig med henne. Ger henne pauser och kelar lite så det tog inte många gånger innan hon började lite på honom! Han är en klippa =) Första gången hos hovis för Whopsie sen hon flyttade hit, dock inte första gången hon träffar Johan! Han har verkat henne när hon var fölis uppe hos tjejen som äger W's mamma. Det är lite komiskt, jag åker till Laholm för att köpa W och så visar det sig att hon är född i Fröböke bara ett par km härifrån. Och där bor hennes mamma kvar! Världen är bra liten ibland =)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback