Och så var det måndag igen!

Helgerna går så fort! Tiden bara rinner iväg och jag tycker inte jag får nåt gjort..

Denna helgen har Johan jobbat natt precis som hela veckan innan. Så vi hinner inte träffas sådär jättemycket, när jag kommer hem och har fixat stallet är det dags för honom att åka till jobbet. Och nu i helgen så sov han ju halva dagen och kom hem klockan 6 på morgonen! Men jag har passat på att hämta eget hö till Whopsie som förhoppningsvis har lite mer protein i sig än vårt. Dock så var det inte riktigt lika bra som Håkan hö brukar vara, blev lite besviken för hans brukar vara riktigt dunderhö! Men det är förhoppningsvis väldigt mkt bättre proteinvärde än i rundbalshöet.

Passade på att lastträna flickorna när jag kom hem och ändå hade släpet kopplat. Började med den som har det jobbigast, Enya! Hon är väldigt stressad av hela grejen så jag jobbar mycket med att hon hela tiden ska vara i rätt stämning dvs lugn och trygg och känna att det är okay innan vi tar nästa steg. Så vi börjar alltid med att bara gå upp med framhovarna på lämmen sen står vi där och kliar och klappar tills hon är lugn innan jag ber henne ta ett steg till och gör samma sak. Dessa stegen går fortare för varje gång och det känns skönt! Hon litar väldigt mycket på mig och hade gått in direkt om jag hade bett henne men jag vill att hon ska vara trygg =) Så vi tar det i små steg så att hon tillsist "tröttnar" och knatar in direkt. Men jag kunde skicka in henne från båda sidor idag och hon gick rakt på då så jag är jättenöjd! Inte jättestressad inne i släpet de sista gångerna heller, första gången hon var inne stod hon bara och skakade =S

Whopsie är ju världens coolaste lilla häst! Det är verkligen inget som bekymrar henne =) Hon fick sin första träning idag, groundwork och lastträning då. Men hon går ju på som en gammal tävlingshäst så det är inte mycket att träna på. Ska lära henne att lasta sig själv bara! Tränade iaf lite att flytta sig för tryck, backa och lite med plastpåse på sticken. Hon bryr sig inte om nånting! Hoppas hon är lika cool när jag ska börja köra in sen så kommer hon bli en underbar körhäst =)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback