Kamera i trailern?

Jag vill ju ha en kamera i släpet men vet inte vad jag ska välja?!

Det bästa och smidigaste vore ju en Horsecam men de är så dyra (4500.-) och jag är fattig ensamstående hästägare =S Så den går tyvärr bort! Har lånat Annas kamera, en trådlös Albecom med IR, och provat med. Den funkar okay men håller bara i 3h och det räcker ju oftast. Det dumma är att den störs ut så fort det kommer en lastbil men den funkar ganska bra! Kostar 2900.- ca men det känns inte värt det priset..

Så började jag kolla på trådlösa backkameror, typ sånna man har på lastbilar och husbilar. Tycker allt att de borde funka! Där har man ju dessutom strömförsörjning och slipper batteri!

Har två förslag som jag funderar på;


Från Swedol, kostar 1750.- men där har jobbet lite rabatt så då kanske den blir billigare =) Har en räckvidd på 20m och det borde ju räcka mellan bil och släp ;)

Och så en nästan likadan från Jula för 1495.- dock så är den märkeslös och det gör det kanske värt att lägga de där kronorna mellan för LTC:n som man vet är bra?!

Ahh jag blir så velig, hjälp mig!! =)

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Karin

Hej! Är inne på samma bana som du, att sätta backkamera ist för dyr trailer cam. Har hittat en på kama fritid som jag ska kolla pris på. Annars testar jag nog julavarianten. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback