Fullt upp!

Idag har jag haft fullt upp, det mesta var självförvållat då jag har så svårt att säja nej!

Först promenerade jag Whopsie som vanligt i morse, det märktes att hon hade fått stå i boxen hela natten trots att jag var ute och promenerade henne vid halv tolv innan jag gick och la mig. Hon var ganska knackig och stel men verkade lea till sig lite under vår 300m långa promenad =) Jan har varit snäll och promenerat henne ett par ggr under dagen med så att hon skulle slippa stelna till. Hon får gå i hela stallet på dagarna nu så hon vandrar runt mellan boxarna och kollar läget, gnager lite på sina pinnar och så!

Ikväll tog Jessica in Malaxis som sällskap till henne när hon mockade och då visade Whopsie tilloch med lite humör och vände rumpan åt Malaxis och slog i boxväggen! Heja lill-strumpa!! =D Gav henne sin finadyne vid halv sju ihop med lite melass så slank det ner, hon är en liten gottegris ;) Den hade nog gett lite verkan tills nu när jag var ute med henne nyss, då ville hon tillochmed trava en liten bit. Höll dock in henne för jag vill inte att hon överanstränger sig ju..

I morgon är det hundutställning i Laholm så ikväll har jag först varit hos Henke och badat Kutte, klippt honom då han inte var friserad sen i somras =S Sen fortsatte jag med att hämta Johan+pizza och åka till pappa. Äta snabbt innan det var dags att fortsätta med mina tre små änglar som också är nybadade och fina nu! Dessutom passar jag A-K's yorkies så jag åkte ditom och rastade dem före och efter hundbadet dessutom..


I morgon har jag utsläppet så då tänkte jag att Whopsie får gå med ut och lägga ut höet till de stora som promenad, då kan hon få kolla in hagen lite ifred också! På söndag är det nog dags att få gå ut i hagen ett par timmar under uppsikt om hon fortfarande mår okay =)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Susanne

En nyfiken liten lill strumpa är det!

Hoppas det går bra i hagen i morgon!

Puss

Postat av: Christina

Skönt att hon verkar ok nu :). Lilla ponnyn <3

Kram Christina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback