Utställning

I fredags var det dags för dusch och tvätt av båda flickorna för på lördagen var det dags för utställningspremiär!

Enya var som vanligt mindre imponerad av att bli duschad, det går bättre inne i stallet men jag står helst ute och slipper få hela stallet översvämmat. Så hon blev uppbunden vid bommen och Jessica stod och klappade och pratade under tiden jag spolade av henne. Sen hjälptes vi åt att schamponera och när det var dags att spola igen höll Jessica i henne. Andra spolningen slet Enya sig loss, hon är iskall och bara backar tills det tar emot och sen rycker hon till och vips går grimaskaftet av! Sen står hon kvar där helt nöjd över sitt upptåg *grr* Jaja hon slapp iaf inte undan utan blev bunden igen och sen spolade jag av resten av schampot.

Whopsie var det inga större problem med att duscha, lite äckligt när jag spolade henne på halsen bara :) Henne kunde jag inte binda fast för hon sprang bara under bommen och smet undan så Jessica var snäll och höll fast henne istället. Sen fick båda tjejerna man och svans pälsglansade och Enya blev flätad och fick på sin tailbag. Täcke på och så sova för natten!


Lastade båda på lördagen, Enyisen var duktig och lastade sig själv! Härligt när träningen syns så fort, hon bara knatar på och jag kan stanna kvar och stänga bakom henne. Sen backade jag in Whopsie i andra spiltan så att hon fick åka baklänges. Stängde och sen var vi på väg! Vid detta laget var jag sjukt nervös och satt och åt frukost när Jan var chaffis. Whoppan var lite orolig i början och gillade inte att vara bunden,måste tänka på att träna detta hemma!

Kom fram, parkerade och lastade av båda tjejerna, Enya var lite orolig i början men Whopsie var helt cool. Hon tyckte att det var lattjolajbans att vara på nytt ställe! Jag gick för att anmäla oss och när jag kom tillbaka hade även Enya coolat ner och stod och betade! Riktig lyx hade jag med med varsin hästskötare till båda hästarna så jag kunde gå och finputsa och borsta dem i lugn och ro. =)


Hela mina fina flock <3

Enya skulle visas först så hon fick bli lite longerad innan för att värma upp, sen provade vi att skritta och trava lite innan vi skulle in. Väl inne uppförde hon sig jättebra men hade lite svårt att stå still när jag ställde upp för domaren första gången. Sen var det Whoppans tur, hon ställer ju upp sig som en rutinerad showhäst och står blickstilla och bara ler mot den beundrande publiken ;) Sen blev hon lite busig när vi skulle skritta och trava. Men vad tusan! Hon var ju aldrig ledd innan hon flyttade till mig och jag la väl inte nån vidare energi på det i början så det gick över förväntan :)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback