Fixar

Nu var det ett par dagar sen det regnade och mina gräsmatta har sakta men säkert åter igen blivit gräsmatta och inte träsk =S Så idag slutade jag tidigt på jobbet och passade på att klippa gräset igen! Jag verkligen avskyr att klippa gräset, eller iaf på denna gräsmattan. Den är full av mossa, är jätteblöt alltid och så lutar den åt alla håll och kanter. Gräsklipparen är från 1800-frösihjäl men funkar och det är ju snällt att jag får låna den av Jan-banan men knivarna är asslöa och den driver nästan ingenting av sig själv!

Slet iaf med den den stunden det tar att klippa och sen kom jag fram till att jag får nog ha en trädgårdsdag, björnbärsbuskarna behöver tuktas för de håller på att invadera staketet igen och det behövs rensas ogräs i landet så att jordgubbarna får lite luft. Får köpa mig ett par nya handskar och ta tag i detta! Det är ju ganska roligt när det blir fint =)


Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback