Eskil - Oturskatten

I tisdags förra veckan fick jag åka in till djusjukhuset med min ena katt, han hade fått urinsten och helt stopp i "systemet" så han blev inlagd och akut opererad. Sen har han legat inne sen dess utan att bli speciellt mkt bättre. Men igår hade han äntligen börjat kissa själv så då fick jag åka upp och hämta honom! Efter 6 dagar med bara en katt kändes det jätteskönt att få hem honom :) Nu ska han få medicin i en vecka och äta specialfoder så ska vi kanske lyckas att hålla stenarna borta!

Jag försäkrade båda min katter för 3v sen, det är 30 dagars karens innan försäkringen börjar gälla och självklart fick vi åka in innan karensen hade gått ut. Så det var bara att snällt betala allt själv, 10 500.- kostar det att ha en katt på sjukan i en vecka.

Det är halva Enyas utbildning!!! Hur ska jag lyckas få ihop pengarna tills hon ska åka i oktober? Så typiskt att allt sånthär alltid ska hända mig!!!

Men det viktigaste är att Eskil-katt lever och mår bra såklart!

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

SHIIIIT! Men som du säger, huvudsaken är att Eskil lever och mår bra... ♥ Kram

Postat av: Emily

Skönt att Eskil klarade sig iaf! <3



Så jäkla typiskt med försäkringar!!!

Postat av: Monica

Men vad typiskt med försäkringen men vad gör man inte för sina djur. Det är lite trist att det kostar så mycket att åka in till veterinären och jag kan tänka mig att det är några som skiter i sina djurs hälsa just därför =(.

Skönt att han mår bra nu Eskil-katten<3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback