Tiden går vidare..

Idag har jag varit riktigt duktig, igår städade jag hela lyan och idag åkte jag till farmor och högtryckstvättade mina mattor. Det behövdes verkligen för Pink-Pepsi går och kissar på mattorna i smyg. Mindre kul och inge fräscht alls =S Och även om man skrubbar dem och sprayar med medel så bir det inte rent på samma sätt som när man kan tvätta dem ordentligt och skölja med vamvatten!


Hästarna har haft vila nu när det har varit så varmt, lite osis iom att jag har haft semester men vi har tid på oss så det är ingen brådska. Whopsie har fått ha bett i munnen och så har hon fått flytta in i Lindas box. Hon fann sig tillrätta men saknar nog sin boxdörr där hon kunde peta ut huvudet och kolla läget. Får be lillebror svetsa ihop en boxdörr till denna boxen med så att Whoppan kan få titta ut!

Enya håller jag på lite lugnt med inkörningen, stressar inte och kör tömkörning och invänjningen fortfarande var för sig. Tömkörningen går framåt, hon börjar fatta att man ska svänga och stanna och gå fram nu :) Vi har gått en hel del med linorna och svängeln löst bakom så att det skramlar ordentligt. Fick hjälp av Jan häromdagen så han gick och hade ett grimskaft kopplat i svängeln och kunde ge lite motstånd. LÄSKIGT!! tyckte Enya första gången men sen fattade hon grejen och la tyngd i selen. Hon fick bara gå ett par steg och "dra" varje gång och vi gjorde det bara ett par ggr, man ska sluta när det går bra. Hon är duktig min fina tjej!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback