Höstrusk

Slut på semester och tillbaka på jobbet..

Klockan är strax efter sju och utanför fönstret vräker regnet ner. Kallt och de känns som höst! Jag har lyxat tilll frukosten och har svängt ihop en hallonsmoothie. Gott och very nyttigt dessutom!

Jag & Jessica håller på att måla om i stallet, allt började med att jag ville måla taket vitt för att få det lite mer ljust. Sen eskalerade allt och nu är hela stallet ommålat! Vilket verkligen behövdes, det blir så fräscht. Det har gått från mörkbrunt nertill på väggarna, vita överdelar på väggarna som var gulnade och smutsiga som inte ens gick bort när jag högtryckstvättade. Träfärgat tak och boxväggar.

Nu blir det vitt tak, vita överdelar på väggarna, smaragdgrönt nertill på väggarna och boxväggarna är i samma gröna med beige till. Blir så himla fint! Ikväll målar vi det sista i stallet och så ska jag försöka hinna emd att måla gallren svarta så är allt fräscht och fint. På söndag tänkte vi ha invigningskalas med Jan, Gunilla, Jenny och mamma och pappa och så ska hästarna få komma in i sitt nygamla stall. Enya lär vägra gå in för att det inte ser ut som vanligt *haha* Whopsie ska få flytta in i Lindas box från och med nu, onödigt för henne att stå i lilla boxen när den stora står tom. Hon får lite mer plats nu, måste bara göra en låg boxdörr åt henne så hon kan se ut, annars lär en viss liten dam inte vara glad. Hon är ju ganska bestämd ;)


Iom regnet så slapp hästarna både flugtäcken och grimmor igår. Enya och Whopsie började klia varandra direkt och rullade sig och blev väldigt glada. De gillar att få på sina täcken men tycker det är jätteskönt att få av dem när flugorna är borta. Så iom regnet så blev det flugfritt och dessutom solfritt så Enya slapp sitt solskydd =)

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback