Ålderdomshemmet nästa!

Fy vad trött jag är, sov 35 min i natt. Varför kan man aldrig sova när man måste? Vände och vred på mig, för varmt, för kallt, grus i sängen, hunden snarkade... Suck!

Kom upp i tid och var på jobbet med god marginal, det gillar jag. Är man som jag en evig tidoptimist så är det inte alltid så. Försöker köra lite på systemet "kom i god tid en dag så gör det nog inte så mkt om man slinker in på pricken nästa dag" Hmm kanske inte helt rätt taktik ;)


Efter jobbet så åkte iaf jag och min kära mor till IKEA och Väla.. Gick runt i evigheter på Väla bland allt folk och hittade inget kul jag ville ha =/ Jag som var kläd-shopping-sugen! Shoppade lite smågrejer på IKEA iaf, salladsbestick äntligen. Jag har bott här i 4 år och inga salladsbestick (skandal enligt min farmor) Sen handlade jag snapsglas och whiskyglas, hade jag inga heller. Snapsade i ljuslyktor på förra tjejkvällen, orginellt och skojigt ;) En påse värmeljus och en ny kudde slank också ner. Jag är så petig med kuddar och har inte hittat nån bra ersättare till den jag har nu, har nog köpt 6 olika sorter men ingen är riktigt bra. Hoppas att denna kommer att funka =)




Har varit duktig idag och ringt både veterinären (nya noskvalstertabletter, blodprov för Holly och Njur-kattmat till Hobbe) och dessutom min stora skräck.. TANDLÄKAREN! Fy fan vad jag hatar det stället..
   Trots att alla är jättesnälla och pjoskar med mig, jag får mängder med bedövning för att det absolut inte ska kännas nåt alls men ändå får jag en klump i halsen av att bara ringa dit. Hade tårar i ögonen när jag berättade att jag hade bitit av en flisa i framtanden , berättade nog 4 ggr att jag skulle ha dubbel dos bedövning enligt min tdl och var såå fjantig.

Sen säjer den underbara sköterskan "Lisa, sist vi fixade den tanden så hade vi ingen bedövning alls, man behöver inte borra i den utan man bara slipar lite och lägger ny fyllning" =D


Min sköterska har jag haft sen jag var 4år gammal, då jobbade hon på folktandvården ihop med en kvinnlig tandläkare. vid den tiden var jag inte ett dugg rädd för att gå dit utan gick gärna dit just för att den tdl var så jäkla bra. Jag hade freestyle på mig med hög musik den lilla stunden hon behövde borra och så var det liksom inga problem. Sen flyttade hon! Sköterskan flyttade till annan klinik och på ½år hade jag 6 olika tandläkare. (Fick gå dit ofta pga tandställning) Jag bytte till en privat tdl som hade varit på folktandvården innan, tänkte att då får jag iaf ha samma tdl hela tiden. Och när jag går in där första gången så står "min" sköterska där! Fy tusan så bra det kändes, trygg och lugn igen...

Jag får kalla kårar av ljudet från borren, hatar att få sprutor och klöks jättelätt när jag har saker i munnen. Har dessutom svårt för att låta okända människor röra vid mig så det är en alldeles underbar kombination att gå till tanläkaren ;) Därför väntar jag med att laga tanden i 2v till min tandläkare är tillbaka, försäkrade mig noga om att "min" tandsköterska ska jobba då och nu känns det faktiskt helt okay!

Man är bra fjantig egentligen.. Men att sånna små struntsaker kan spela så stor roll!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback