Enya tuffar till sig

Dags att uppdatera igen ;)

I söndags passade jag & Jessica på att rida ut en liten runda på Malaxis och Enya, det hade kommit lite nysnö och det är ju tacksamt. Blir lite tyngre och man kan inte hitta på lika mkt bus! Red Pers runda som tar ca 20min och provade att trava lite och sen kom vi till uppförsbacken varpå jag mitt DUMMA nöt kläcker ur mig "prova att öka lite så ser vi om Enya slår över till galopp"

Hmm ja det gjorde hon också.. I två språng innan hon gjorde en bock med twist, bakutspark och skallade mig rakt i ansiktet innan jag gjorde en snygg saltomortal över huvudet på henne och landade i en djup snödriva i diket =S All snö var skumt neongul, jag fick näsblod, spräckte läppen, fick en smäll på kinden och skadade handen. Åhh vad det är kul att rida unghäst ;)

Fick pulsa uppför backen innan jag kunde sitta upp igen men resten av rundan skötte Enya sig perfekt. Tur det för jag var rätt skakis och hade blodsmak i munnen av näsblod/läppen.. Tydligen ska vi vänta ett tag till med galoppen =P


Lånade hem ett par olika sadlar idag, har ju ingen som passar henne. Hade med mig följande hem;

- Wintec 500 cc
- Henri de Rivel hopp
- Prestige Golden Star
- Tekna hopp
- Jacson Legano hopp

Jacsonen var den enda som låg hyfsat men den var för smal så nu letar jag Legano 17"eller 17,5" i bomvid xxw eller xw.. Dessutom var den underbart skööön!

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback