Tandläkaren

I morgon är det tandläkar-dags för Sky!
Hon har nåt vajsing med sin mun men jag är inte säker på om det bara är tandbyte eller det faktiskt är något tokigt. Så för säkerhets skull så åker vi och kollar upp munnen hos vår tandveterinär Ylva Rubin! Och jag har ingen som kunde följa med så jag ska för första gången lasta henne och åka iväg själv. ska även göra detta på fredag då jag ska åka och träna för Lasse! Men i morgon har jag lite tur för jag ska hämta upp Susanne på Preem så åker hon med och hjälper till hos Ylva iaf. Tur att jag har världens bästa fru ;)

Det är ändå dags för en årlig tandkontroll i vilket fall som helst, Enya ska kollas i maj någon gång och då tänkte jag ta med lilla Whopie-Di-Da också. Den kan det ju bli kul att klura ut bett-storlek till ;)

Hoppas iaf att det är lättfixat i munnen på Sky så att hon är okej till Ljungberg-clinicen. I värsta fall får jag väl ta Enya i stället men helst hade jag ju velat rida den på Sky! Har ställt fram släpet, packat in tränset och gjort iordning Sky nu ikväll. Hon har så fjöntig man så nu blir det hårda tag för att få den att växa och bli fin. Så nu är hon sprayad och flätad och kommer att få se ut som Pippi Långstrump ett tag för att se om den inte slits så mkt då. Den blir som tuggummi längst ner jättefort, jag toppar den och 3v senare är den som tuggummi igen =S Trots tvätt med balsam och sen massor av glansspray flera ggr i veckan..

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback