Inga större bekymmer!

Det har gått så himla bra idag! Trots en del missöden men jag är faktiskt stolt över mig själv som fixade att köra helt själv =)

Duktiga kickan gick nästan rakt på släpet när jag lastade i morse. Sen levde hon dock rövare på vägen upp! Stod och stampade, gick fram och tillbaka, drog runt på höhäcken.. Men hon fick kapitulera vid Heberg och efter det skötte hon sig som hon ska och stod snällt still resten av vägen!

Framme hos Ylva bara 15 försenade, vägarbete och en glashal grusväg in. Fick sedera 2ggr innan det tog som det skulle. Tycker det är en bra grej med Ylva, hon ger hellre 2 små doser än en stor. Då får de aldrig mer än vad de behöver.

Sky hade faktiskt inga större problem med munnen, lite bettskador på främre tänderna efter för långt bett men det var ganska väntat iom att jag vet vad för bett hon har gått med =S Sen har hon tråkigt nog mineraliseringar på tänderna och stomatit i sin mun dvs en inflammation. Så vi fick med oss recept hem och ska ge medicin i 12 dagar så ska det vara bra igen. Skönt när man går till en tandveterinär som för då fixar sig allt direkt!


Bettet jag hade passade helt okej, liten aning för långt men tyvärr så finns ju inte Billy Allen betten i kortare strl än 11cm.. Sky hade samma bett strl som Enya, dvs 10cm! Åkte inom och köpte ett rakt bett på vägen hem sen så får de dela och variera mellan dessa två betten =)

Hemfärden gick jättebra, hon stod så duktigt hela vägen. Skönt! Så nu har jag övervunnit en av mina trösklar och kan köra själv med henne. Enya är det en bit kvar innan jag tycker att hon är såpass trygg att jag vågar köra själv..

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback