Äntligen!

Idag klockan 15 var vi äntligen hemma igen. Efter 7 långa timmar i bilen på snöiga, spåriga, hala vägar med snörök och dålig sikt. Tack pappa för att du var snäll och körde! Och thank god för 4wd ;)

Mamma filmade lite när Tommy visade henne och jag red men den nya videokameran verkar inte vilja samarbeta med min dator utan strömsladden såp ni får vänta lite till på filmerna. Hon är så otroligt fin att rida nu, det är så kul att hon har gjort sånna framsteg på så kort tid. 3 månader och det är en vuxen, välriden och arbetsvillig Enya som jag fick med mig hem! Erik berömde henne när jag red, en jäkligt trevlig häst tyckte han att hon var =) Så himla kul att höra!

När det var dags attt lasta gick det lika bra som vanligt, hon gick rakt på släpet och sen stod hon blickstilla hela långa vägen hem. Min underbara, fina, vackra häst klev av släpet hemma på gården och gick rakt in i sin box som om hon aldrig hade varit borta <3

Eftermiddagen har jag spenderat med henne, kelat och borstat. Tvättade av hennes svans med, den var smutsig som fasen. Vit svans+lera+brunstkiss är ingen bra kombo =S Men nu är den iaf lite renare och så får det vara tills vi har fått fixat varmvattenberedaren i stallet så att det kan bli en heldusch.

Jag tror faktiskt hon hade saknat mig också, det kändes iaf så! När jag stod och borstade stod hon helt still med slutna ögon och huvudet på min axel. Hon åt inte, rörde sig inte utan bara stod där och njöt av borstningen. Eller närheten.. Jag vet inte men det kändes faktiskt som om att hon också tyckte det var skönt att få komma hem <3

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback