Kvällstur

Igår hade jag tur och fick med mig Jan ut på en liten kvällsrunda. Han red barbacka på Linda och jag red Enya och så tog vi Pers runda, det tar ungefär 30 min att skritt aom man gå i Enya-fart och 10min om man går i Linda-fart ;) Red ner genom hagen och upp genom Pers gård där det var bilar,getter, maskiner och grejer men Enyisen bara knatade på, sen kom den enda uppförsbacken på hela rundan och det märktes att hon tyckte den var lite pustig för hon försökte småtrava lite..

Lite längre fram var där en grävmaskin som Linda tyckte var hemsk och hon ställde sig på bakbenen och försökte vända hem. Under tiden stod Enya lugnt och väntade, efter ett par minuter hör jag en jättesuck från Enya och så börjar hon gå. Går förbi både Linda och grävmaskin och knatar vidare.. Bra när unghästen får visa den gamla trygga hur man ska göra va? =P

Hoppade av ett par 100m hemifrån, släppte lite på gjorde och gick hem. Hon var så duktig så det kändes bättre att avsluta då innan det hann hända nåt på vägen hem. Linda blir alltid ett lokomotiv så fort hon vet att det är hemåt ;)


Har nog bestämt mig för att lämna iväg Enya på utbildning till hösten, frågan nu är bara vart jag ska lämna henne?! Någon som har förslag på bra tränare? Gärna westerninriktade =)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emily

Visst är det underbart när unghästarna får vara de stadiga och trygga fniss



Tyvärr så har alla westerntränare som jag jobbat/ridit för dragit utomlands. Och många av de som är kvar är lite si och så... Ska klura lite! (om inte annat kanjag tipsa om vart hon INTE ska åka)

Postat av: Lisa

Haha ja hon var jättesöt "Ahh nu orkar jag inte vänta på henne längre, nu går jag!"



Tar gärna emot tips på vart hon inte ska åka också ;) Men det kan vi väl ta på msn någon dag? Har mailat runt lite och frågat och fått några svar.. Vill helst ha henne hyfsat nära så jag kan hålla ett öga på henne, är ju lite nojjig efter allt med Frök =/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback