Älskade..

Jag älskar mina djur, allihop av dem! Alla har sin del och sin roll i mitt liv..

- Eskil som är en blyger som egentligen inte tycker om att bli klappad av nån annan än matte. Gömmer sig ofta när det kommer folk och ligger helst på golvet bredvid sängen för att vara nära men utna risk för att få stryk av hundarna.
- Hilding som är storebror och alltid försvarar lillebrorsan. Det är han som river ner saker, står och äter på spisen och drar in döda möss.

- Pepsi, gamla skruttan som aldrig gör som man säjer hemma men är världens ögontjänare när man är borta. Kel-terroristen no 1 som charmar alla nytillkomna.
-Ella min själ och mitt hjärta! Det finns ingen som kommer ta hennes plats och ingen som nånsin kommer att betyda så mkt för mig som du. Du ger mig glädjen i livet, du gav mig Holly. Lydig, snäll, vacker och helt perfekt! Ella is my heart, my soul, my everything!
-Holly
är en liten diva som är så härligt sockersöt att man inte kan bli arg på henne. Hon bara viftar på hela sig och så börjart man skratta. Bortskämd, divig ligen skitunge men herregud så glad jag är för henne. Jag har varit i hennes liv från den dagen hon tillverkades. Jag höll henne i mina händer när hon föddes och drog sitt första andetag här i världen och jag kommer vara hos henne när hon tar sitt sista andetag också!

- Enya kom in i mitt liv bara genom ren tur. Skulle även denna gång egentligen inte ha nån ny häst, hittade henne på en annons och Anna villa ha sällskap och skulle köra förbi. Så vi åkte och tittade och där stod Enya, mager och bukig och rädd. Men kelig och lite blyg! Ett par veckor senare så klev hon av här hemma på gårdsplanen rädd som en hund som fått stryk. Men hon litar på folk och hon är verkligen MIN häst! Det är mig hon går till, mig hon följer och mig hon litar på. Säjer jag att det är okay så går hon. Hon skulle gå genom eld för sin människa och kommer blir en toppenhäst när hon blir "stor" för redan nu är hon bättre än vad jag nånsin vågat hoppas på.
- Whopsie Daisy, mitt lilla infall! Har länge önskat mig en ponny. Kollat runt på shettisar men inte hittat nåt som är nåt att ha. Så tipsade min jobbarkompis om en dam som hade "engelsk shettis" och hon hade fått reumatism så alla hästarna behövde säljas. Åkte dit och kollar och döm om min förvåning när det är en hel flock med renrasiga British Spotted Pony miniatures! Alla med samma härliga lynne som W, genomsnälla med storhäst-lynne samtidigt som de är sådär gulligt ponnybusiga. Whopsie är en charmör med massa hyss för sig, hon älskar att gnaga pinnar och bada i vattentunnan. Känner gärna på saker med tänderna och drar sig inte för att rymma ur boxen om man glömmer att stänga. Men rymmer alltid dit man själv har gått!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Va härligt du har det med alla dina djur vännen! Visst är de ovärderliga! ♥ Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback