Mamma ändrar åsikt..

Idag fick jag ett sms av min mamma, bara det är förvånandsvärt nog. Min mamma är mer oteknisk än en rabarber, hon kan med nöp och näppe använda sin mobil till att ringa med. Men nu antar jag att hon har fått hjälp eller att det helt enkelt har hänt ett mirakel ;) Mamma och Pappa är på semester på Kos nu och precis som vanligt så är det iväg på semester när det händer något hemskt. Förra året när Jojjo blev påkörd var de också iväg..

Jag ringde igår för att berätta att jag hade köpt ny häst och den enda kommentaren jag fick var "Det gick ju fort" i en lite halvspydig ton. Rätt likt min mamma, det var exakt samma sak när jag köpte Fröken. Då hade jag tillråga på allt köpt en fjordhäst och min mor avskyr denna ras mer än pesten *haha* Sen fick hon träffa Fröken och precis som jag förväntade mig så omvände ju Fröken mamma, dröm om min förvåning när jag ett par dagar senare hör min mamma skryta om min lilla gula häst för en jobbarkompis! Iaf så pratade vi lite mer sen och då berättade jag lite mer om henne, bland annat att hon stoppade mulen i famnen på mig och bara stod och mös med pannan tryck mot mitt bröst.

Så idag smsade iaf mamma följande "Vad heter vår häst? Vilken tid kommer hon?" Det verkar nog som om det efter lite eftertanke var ganska okay att jag köpte ny häst ändå =)


Lill-hästen kommer nog förresten redan ikväll! Jag är lite nervös men väldigt förväntansfull. Hon ska få bo i Cleos box så känns det inte som det blir ut med den gamla och in med den nya. Malaxis får bo i Frökens box så länge!

Hoppas nu allt funkar bra mellan hästarna och att alla är snälla mot Linda =)

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Haha, sååå typiskt mammor! När jag hade tingat Charlie och berättade det för min mamma så sa hon: "Vad ska du ha honom till?" :-P Som sagt, mycket typiskt mammor! ;O) GRATTIS till nya hästen! :O)

Postat av: Lisa

Haha då är jag ju inte ensam iaf ;) TACK!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback