Sen fredag..

Jobba sen fredag är ganska tråkigt. Det kommer knappt några kunder och man har (förhoppningsvis) inte så mkt att göra. Mest så sitter man faktiskt och slöar, fikar och läser tidningen. Lagom kul! Sista timmen känns alltid väldigt meningslös. Även så idag, från klockan tre till klockan fem hade jag två kunder! =/ Och de handlade för 25.- var alltså förlorade jobbet ca 300.- på att ha mig sittandes där :P Haha men man ska inte klaga, jag har ett kul jobb som jag trivs jättebra på, har en kanonsnäll jobbarkompis och en helt okay lön.. Men kan med andra ord ha det sämre!


Åkte upp till Fägrilt och hämtade en del av mina hästgrejer på vägen hem. Bland annat två träns som jag ska kolla om Enya kan ha nåt av dem! Det ena är mitt älskade träns jag har fått av mamma, det fick hon när hon började jobba på travet när hon var 17år gammal dvs 1971. Tränset är alltså 38 år gammalt och helt underbart! Det har burits av alla våra älskade hästar och nu hoppas jag ju att Enya kan ärva det också. Det enda som inte är orginal är pannbandet, det som jag har satt på är ett med tennflätning på. Väldigt vackert och passar bra ihop med resten! Haha andra ärver smycken men jag ville hellre ha ett träns ;)


Har tagit med en del bett hem nu också så jag kan prova vilken storlek damen önskar, jag hoppas ju helt klart på att hon kan ha 12,5 som vuxen :P Det är alltid svårt att hitta mindre bett när man vill ha lite western-style på dem. Jag är ju ett stort fan av Billy Allen betten och ett sånt ska införskaffas sen när hon är inriden och går lite mer. Nu tills vidare kör vi på med ett vanligt hederligt tredelat eller Nova är det tänkt. Så nu blir det provning av Frökens 11,5 bett och förhoppningsvis är det nåt som passar lillan. Men med min vanliga ture så lär hon ha 10,5 så jag måste handla nytt ;)


Ikväll så har jag först varit hos mamsen en runda, hon åker till Spanien i morgon! Första resan utan att pappa är med, hon & Anki ska på tant-resa ;) Blir säkert döööhärligt för dem! Men jag å andra sidan gillar ju inte när jag har familjen splittrad, oroar mig för att det ska hända nåt och att jag inte kan göra något åt det. Men är ju lite fjantig men jag är så otroligt rädd att mista någon närstående igen! Så ikväll har jag kramat på min mamma en extra gång innan hon åker =)

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Lotta

Helloo!

Jag har ett tredelat 10,5 som du gärna får låna om du vill! :-)

Postat av: Lisa

Ohh vad snällt gumman! Jag hör av mig om jag behöver det =)

Postat av: Lotta

Javisst, bara hojta till! :O) Jag ska komma förbi med din easy shave snart med! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback