Nytt försök.

Får väl se om det vill samarbeta lite bättre idag!

Har haft tidig dag idag, var väldigt segt att gå upp kvart över fyra men desto bättre att kunna gå hem klockan ett. Passade på att köra inom Eurostop och shoppa lite och mötte upp Nina där med. Blev handlat ett par svarta jeans (ÄNTLIGEN!), behöver ha dem till jobbet i morgon så det var på tiden. I morgon får vi nämligen finbesök från Finland, the big Vianor president of all the presidents ;) Har varit en hel del städning och fixning idag men fint blir det iaf =)


Igår blev det ännu en svans och mantvätt på Enya, denna gången med diskmedel. Manen blev mycket bättre men svansen är fortfarande ganska gul. Får nog prova med Jodopax ändå! Nästa steg är ju klorin eller skimmelschampo men jodopax har jag ju hemma så vi får göra ett försök. Hon stod mer stilla idag och när jag schamponerade manen så stod hon helt stilla och njöt. Duktigt värre!

Stod och borstade ut man och svans sen och flätade upp allting så att svansen ska hålla sig lite ren. Manen blev halvflätad så att den ska ligga på samma sida. Hon ser så rolig ut med sina Pippi Långstrump flätor ;P Tänkte prova om bettet passade så jag gjorde ett nytt försök. Igår ville hon inte alls och blev jättespänd bara jag rörde mulen så då blev det bara massa pill och klapp på mulen för att vänja henne. Idag började jag så, och petade in tummen på lanerna ett par ggr innan jag tryckte lite så att hon öppnade munnen. Stoppade in bettet och det passade! Skitbra! Knäppte iaf på det på tränset och gick ut för att tränsa henne. Bara detta att kunna gå ifrån henne när hon är uppbunden i gången hade inte varit möjligt för en vecka sen. Då hade hon blivit jättestressad även om de andra hästarna var inne. 


Söt-Enya med alldeles för stort pannband ;P

När jag skulle tränsa sen så tog hon bettet direkt utan att tveka =) Sen klädde jag på grimman och så gick vi ut för att kolla vad Jan gjorde. Sen fick Enya beta lite innan vi gick in och tog av tränset igen. Lyckad provning och glad matte =D

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: emelie

Tack så mycket, det ska bli skit spännande (skratt)

Postat av: Ami

Jag brukar tvätta Migrants svans med silvershampo för människor, funkar jättebra. Jodopax har jag aldrig testat...Men ska absolut pröva det mycket billigare ju!

Silvershampot är bra för kissfläckar oxå ;)

Postat av: Lisa

Ska helt klart ha silverschampo kvar i minnet! Det lär behövas starkare grejer den dagen vi ska ut och tävla för då kommer man inte undan med pissgul svans alls ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback