Nyduschad häst..

Idag skulle jag egentligen bara prova bettstorlek på Enya men fick sån lust att tvätta hennes svans först så att jag kan borsta ur den. Har inte velat ge mig på den med borsten när den har varit så full med smuts. Sliter så onödigt mycket på den lilla pluttsvansen hon har! Så fram med varmvattenhinkar och schampo och svamp och börja tvätta. Gick fint tills jag tog ur svansen ur hinken och vattnet droppade så det lät! Oj så läskigt tyckte E och hoppeliskuttade lite. Men som den envisa matten man är så fick jag ju fortsätta med att blöta svansen tills det inte var farligt längre och då var det likabra att ta manen med för den var lika flottig och äcklig. Och när manen var tvättad var halsen full med schampo, lika bra att tvätta den med och sen blev det tillslut hela hästen =)

Jessica var snäll och hjälpte till, både med hållning, klappning och schamponering. Sprayade hela hästen i MASSOR med pälsglans med silicon i så nu hoppas jag att det håller smutsen lite borta iaf! Sen fick E gå in i boxen med täcke på för att stå inne, äta och torka. Jag & Jessica gav Malaxis och Linda mer hö och när vi stod och plockade hörde vi en suck och när vi kikade ut hade E:et redan lagt sig ner, inte lätt att behöva bli ren. Man blir så trött av att vara stor!


Borstade ur man och svans innan jag släppte ut dem ikväll, de blev jättefina där de var riktigt rena. Nästan som spunnet silver! Dessutom var manen nog 3ggr tjockare än innan =O Vilken skillnad utan allt fett! Tänk då så fin den lär bli när den är helt ren sen..


Enya före makeovern!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emily

Vad duktig hon är och vad långt hon har kommit på den här korta tiden! Känns som hon verkligen har ett supertemperament!



Vill ju se "efter" bilder oxå!

Postat av: Lisa

Vad glad jag blir när du skriver så snälla saker! =) Men jag håller helt klart med dig, hon har ett otroligt trevligt temperament =D



Efterbilder kommer! Just nu går hon med flätor á la Pippi för att få manen på en och samma sida! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback