Fin i Via(s)nor uniformen!

Idag har vi haft fin-besök på jobbet. Chefen över hela Vianorkedjan, en mister Alexej von Bagh från Finland, skulle komma till vår verkstad. Hmm att putsbögarna Lisa och Sofie har varit igång hela veckan. Jag mitt lata nöt grejade i fredags men var slö igår så då sorterade jag bara ina papper. Men idag fick jag ta tag i det jag gör bäst; sista finputsen!

Bort med papper och massa småkrafs, städa toaletterna, torka alla bord och bänkar, tända ljus i caféet och på disken. Jag är jäkligt piffig när jag är på humör ;)

Men allt gick som det skulle, cheferna kom och alla tre körde the Vianor-style :P De hade likadana svarta skinnjackor på sig med Vianor brodyr. Liiiite corny om ni frågar mig *asg* Det var iaf vår chef Håkan, Sverige VD:n Mikael och så då Hela-världen-chefen. Men jag var sådär otroligt charmig och trevlig som jag brukar vara så det gick fin fint! Vi får iaf bygga ut, även om det inte blev nåt nybygge så blir det ett stort utbygge med en massa nya grejer. Känns kanonbra! Ska bli så kul att få vara med och lägga sig i hur allt ska vara ;)


Måste bara skriva lite om mina två dårar till katter, de har nog aldrig blivit nämnda i bloggen tror jag!

 
Såhär finner man den oftast, Hilding ligger längst bak och Eskil framför.

De är helbröder och gör nästan allt tillsammans, Jan brukar kalla dem Bill & Bull. De ser nästan exakt likadana ut fast spegelvända dessutom. När de promenerar ute på gården så går de tätt ihop med svansarna ihopflätade. Båda två är alldeles för pratglada för sitt eget bästa, man talar tydligt om när man vill kela, äta, gå ut eller in. Men de kan bli rätt tjatiga.


Eskil aka Bull

Eskil har en fix idé när det regnar och han är inne, då går han till dörren och vill ut. Man släpper ut honom och han går in genom luckan direkt för -Det regnar ju! 2sek senare så står han vid dörren igen och vill ut- in genom luckan för.. Det regnar ju! Och så kan han hålla på i flera timmar :p Han går nämligen bara in genom luckan, inte ut.

 

Hilding aka Bill

Brorsan Hilding går däremot båda hållen. Han har å andra sidan en tendens att låsa in sig på olika ställen. Oftast i Jans verkstad. Där sitter han sen och mjauar så högt han bara kan tills nån släpper ut honom. Detta händer nästan varje dag, Jan ropar alltid på honom och försöker locka ut/jaga ut/muta ut honom men icke! Han ska vara där inne. Tills han märker att det inte är nåt folk kvar!

De är nyfiknare än f-n båda två och ska alltid vara med. Går jag Pers runda med hundarna så går katterna med. Men som tur är så lämnar de aldrig gården utan mig. Duktiga killar!


Syskonkärlek

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Christina

Underbara katter :)!

Vi har också två stycken som ser exakt likadana ut. Som tur är så är det en hona o en hane, så man kan kolla där bak vem det är ;).

För enkelhetens skull heter dom Vimse o Vimsan.

Kram Christina

Postat av: Lotta

Dina katter är verkligen UNDERBARA! ☺♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback