Efter regn kommer solsken?

Nu måste det ju vända snart tycker jag, jag tycker jag har haft min del av regnet nu. Men idag har det ju varit helt lovely väder med sol och nästan ingen blåst alls. Hästarna var också på gott humör! När jag kom upp med kvällsmaten till dem så var Malaxis på bushumör och ville hellre leka än äta. Då är man ju en snäll matte och ställer upp när tant vill leka. Så vi lekte tafatt och så "skrämde" jag hemme genom att hoppa fram bakom den stora stocken som ligger på lyckan. Malaxis galoppade flera varv och varje gång jag hoppade fram så svarade hon med ett gäng bocksprång med tillhörande pip. Härligt att se henne lycklig!! =)


På lördag är det förresten en stor dag för mig, då kommer nämligen min nya häst! Det är både spännande och väääldigt nervöst. Tänk om det går helt åt skogen? Men man ska ju inte måla fan på väggen så det kommer säkert att gå jättebra och hon kommer bli världens vackraste och mest välartade lilla häst ;)


Här är hon, min fina lilla tös!
2-årigt sto korsning paint/arab, blir ca 150cm hög och förhoppningsvis min nya stjärna =)
Nu är det bara ett STORT problem kvar, vad ska lill-skruttan heta? Tyvärr har hon inget pass, men då har jag iof fördelen att få döpa henne helt själv. Vad tycker ni?

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: emelie

Vilken sötnos!!

Namn? Ja du nått fräckt men som påminner om någon/något du tycker om:-) Kanske ett långt namn men kallar henne för nått helskönt(ler)

Skönt att din mamma kom på bättre tankar, det lät förövrigt precis som min mamma:-)

kramar

Postat av: Lisa

TACK =D Ja det är ju just det! Svårt att komma på något, men hon lär döpa sig själv snart tror jag =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback