Min mamma..

Jag vet att jag har skrivit det förut, kanske tillochmed mer än en gång.
Men min mamma är faktiskt den bästa mamman i hela världen!
Jag älskar min mamma, hon finns alltid där för en och ställer alltid upp för mig.

Hon hämtar alltid mina hundar när hon slutar tidigt och jag jobbar sent så att de slipper sitta hemma ensamma så länge. Hon städar hos mig ibland, hur glad blir man inte när man kommer hem och det är dammsugat och plockat undan? Hon lånar ut sin tvättmaskin till mig så att jag slipper tvätta hemma i stink-maskinen jag har.

Och igår hämtade hon mig på verkstaden när min bil var inne på lagning så att jag slapp sitta där och frysa. Och det bästa av allt är att hon köpte en symaskin till oss igår med!! Mammas symaskin är 35 år gammal och har gett upp livet lite nu på äldre dar, den trasslar tråden hela tiden. Så vi har pratat lite löst om att vi borde ha en ny maskin. Inte för att vi syr speciellt mycket men det är väldigt skönt att kunna lägga upp gardiner, laga hästtäcken osv. själv. Jag har ju fått låna Gunillas symaskin lite men det känns ändå inte så kul att komma dragandes med ett trasigt luktande hästtäcke genom hela hennes hus upp till syrummet. Nu kan jag laga det själv!!

Det blev en sånhär:

En Husqvarna Viking Emerald 183!


Jag inledde vårt gemensamma liv med att sy till 3st reflexhalsband med flärpar till mina hundar. Blev faktiskt himla bra om jag får säja det själv ;) Snabbt gick det med, tog ungefär 10 min för alla tre med måttning, tillklippning och ihopsyning. Nästa grej på planeringen är att namna dem, det går att brodera namnlappar med maskinen också =D En av de bästa grejerna är att den har nålträdare, man behöver inte sitta och fippla med tråden i det pyttelilla nålhålet!

Blev så himla glad! I love my mama ♥

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jessica & Astor

Mammor é underbara :) tur att du oxå ha en bra mamma :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback