Höst =/

Nu är det nog höst på riktigt.. Löven trillar och det är KALLT ute! Hästarna har fått hö ute på natten med, de kommer in en stund och får äta sitt kraftfoder och sen släpper jag ut dem efter ett par timmar igen. Någon natt när det är busväder så får de såklart stanna inne men det märks tydligt att de gillar att få gå ut igen. Det är nu man önskar att man hade den där lösdriften jag alltid har önskat mig..

Tröttnade på att ha en kall sadelkammare nu med så idag åkte jag och köpte isolering och satte upp den vid den provisoriska dörren, häftade på byggplast och tadaaaa nu är det tätt! Bara elementet kvar och sen så är det varmt och skönt där med. Men det hittade jag ett i mamma och pappas källare som jag nog kan ta. Ska fixa ett lås till den andra dörren med, känns en aning tryggare om det är lås till sadlarna.. Även om jag inte har dyra grejer så har jag mycket grejer och det är ju fler än jag som har saker där inne. Så lås it is! Ska bli såå skönt när det är klart därinne så att jag kan smörja upp alla mina lädergrejer och veta att de hänger torrt och fint utan risk för mögel och fukt.

Fick mina backontrack grejer idag med, denna gången blev det ett handledskydd. Trodde jag hade köpt två men jag hade fel ;p Mamsen shoppade strumpor, farmor handskar och Nina en tisha. BoT sprider sig som pesten ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Laila

Hej. Jag vet inte vem du är, jag bara råkade hamna här när jag sökte efter något som hade med hästar att göra, minns inte längre vad. För här blev jag sittande en bra stund. Ville bara säga att du skriver så fantastiskt bra! Det är naturligt språk, bra flyt, humor och mycket känslor och även sorg. Du skriver på ett sätt som fångar ens intresse trots att man inte känner vare sig dig eller dem du skriver om.



Fortsätt skriva! Och hälsa alla goa hästar och klappa vovven!

Laila

Postat av: Jessica & Astor

Du é sååååååå duktig BIATCH :)

Pöss på´re :)

Postat av: Jessica & Astor

Du é sååååååå duktig BIATCH :)

Pöss på´re :)

Postat av: Emily

Visst är det trist att sommaren blev helt avklippt och nu finns det ingen återvändo...? :( Får hoppas det blir lite fina dagar oxå!



Kramizar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback