Holly, den stora divan i Nybygget!

Hej tjena!

Idag gästbloggar jag, alltså Holly! Jag har ju en hel del att berätta som matte inte säjer. Bland annat så förekommer det tortyr här hemma =O

Jag visste att något lurt var på gång när matte öppnade posten, blev glad och tittade sådär kontigt på mig. Senare åkte man upp på det äckliga bordet där man ska stååååå upp och vifta på svansen. Ville väl inte jag så jag försökte hoppa ner, men matte fångde mig i luften. Jädrans! Fick tillsist gå med på mattes påhitt och stå där och vara störst, bäst och vackrast varenda kväll hela veckan.

Men i lördags kom droppen som fick bägaren att rinna över!
Först åkte man in i duschen sen blåste hon på mig med hårfönen. Usch den är inte rolig den där hårfönen =S Efter detta trodde jag att kusten var klar så jag sprang ett race runt i huset glad att plågan äntligen var över. Men tji så fel jag hade! Mer hemska saker skulle snart hända.. Först kom matte med borstarna och drog och slet i pälsen sen hände det värsta av allt... Hon skulle klippa klorna!!! Jag grät och skrek och ålade mig för att komma loss men jag satt fast. Dessutom skrattade Nina åt mig! Jag som trodde hon var min kompis =/ Hmpf det där ska jag inte glömma i första taget ska hon veta.


På söndagen var det snygghetstävling, jag fick åka med matte ensam och vi hämtade mormor på vägen. Jag gillar att vara själv med matte och mormor, man får all den uppmärksamhet jag förtjänar då! Sen visade jag de andra phalénerna var skåpet skulle stå men domaren tyckte att någon annan var snyggare än mig?! Ha jag visste det.. Han är säkert mutad ;) Man jag kom iaf tvåa och fick nåt hederspris. Tror matte snackade om nån tomte..  Går dem att äta på tror ni?

Tassar/
Holly

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Jessica & Astor

Stackars Hollybarnet, inte lätt att vara liten och fin :)

Du får flytta hem till mej & farbror Astor :)



Att man skrattar när man läsert detta, du é för söt Lisas :)

Pöss ´på er :)

Postat av: Susse

jag tror absolut att du kan äta tomten Holly!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback