Helgen snart slut..

Varför måste helgerna gå så fort? Jag vill ju vara ledig längre.. Men som tur var så gick veckan ganska fort också, vi hade en hel del att fixa med på jobbet. Det är det tråkigaste som finns att jobba när det inte finns nåt att göra =/

I fredags åkte jag & Susanne till Gekås, oturligt nog så var det fler som hade tänkt den idén =S Var ganska mycket folk där men det var helt klart uthärdligt. Det är kul att umgås med Susse, vi har inte så långt mellan oss men det blir inte att man tar sig tid att åka de där 6 milen bara för att fika. Men man får passa på de helgerna Oscar jobbar, då kommer Susse & Thea ner till mig och sover över. Värsta mysigt!

Fick iaf shoppat en del kläder och hittade bland annat ett par tunt fodrade regn/thermobyxor. Perfekt att ha när man går ut med dogsen på vintern ju! Nu har jag ju dessutom Lilla E att gå med så då är det bra med regntäta kläder! Hittade senare en jacka att ha till på hästavdelningen så det blev ett helt ställ. Och det bästa med jackan var att den har "hellyhansen" muddar, sånna man kan sticka ut tummen i. Och har man då vantar på sig sen så blir där inget glapp över handleden. Så nu kanske jag kan slippa ha ont i lederna där i vinter..

Köpte reflexgrimmor till Enya & Linda med. Smart att kunna lysa efter dem med ficklampan på kvällen när man ska ta in dem. Jessica hade köpt en till Malaxis när hon var där så alla hästarna har varsin. Ytterst fiffigt! Fick även köpt lite andra bra att ha saker; zincsalva till lilla rosa mulen, en hårborste till manen och torrschampo till alla skitfläckar.


På kvällen sen så käkade jag & Susse räkor och kräftor, det är såå gott men inte många jag känner äter något av dem. Tur att Suss rycker in ;) Vi hade vitlöksbröd, rostad bröd och brieost till med. Värsta gott! Chokladmousse till efterrätt och sen guacamole med tillbehör.. Hmm ytterst hälsosamt men ytterst gott också ;)

Permalink Allmänt Kommentarer (3) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emily

Låter som en toppenhelg! Jag vill oxå!



Fick du mätt lilla E nu då? nyfiken

Postat av: Lisa

Emily du är välkommen hit precis när som helst! =D Gästrummet står bäddat och klart och väntar..



Lilla E var 139cm fram och 143cm bak =p Ska bli kul och se om hon växer på sig nu när hon blir avmaskad!

Postat av: Jessica & Astor

Tja...din Gkås tripp verkade ju bra:)

Ville bara på peka att jag ochå ÄLSKAR räkor & kräftor mums

så säg till nästa gång så kommern jag:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback