Äntligen!

Igår, äntligen igår hängde jag på Enya för första gången!

Jag hade tänkt träna på longeringen lite lätt bara men med tränset på och benskydd. Tränas har hon ju haft innan men inte benskydd. Men när jag var nästan klar så kom Jan & skulle gå promenad med Maddie-hunden så då passade vi på att gå med så vi fick sällskap. Gick den nya lilla rundan bara men tog paus vid diket. Enya har lite issues med diken och blöt sumpig mark så när vi ändå var där kunde vi lika gärna passa på att ta oss över diket när vi ändå var där.

LÄSKIGT! tyckte Lilla E. Men envisa matte gav ju isg inte utan stod bara kvar där mitt i vattnet och höll tryck i grimman. Ett steg fram=slack i repet gav ganska snabbt resultat men jag fick hjälpa lite genom att peta på henne med carrotsticken första gången. Efter vi hade stått där och filosoferat i lugn och ro i säkert en kvart så bestämde sig Enya iaf att det var nog ändå bäst att hoppa över det där diket. Helikopterhopp över men sen när vi hoppade det ett par ggr till så hoppade hon mkt bättre och lugnare.

Efter dikesprövningen var Enya ganska trött i kolan så vi promenerade hemåt och när vi kom ner till gårdsplanen tyckte Jan att jag kunde gott hänga lite på henne när hon ändå var i rätt "mood" så han lyfte upp mig och så stod vi där! Jag hängandes på Enyas rygg, klappandes och pratandes. Sen skulle vi prova gå ett par steg men då blev det lite skuttande så jag gled av. Nytt försök och denna gången gick det mycket bättre, gick ett par steg bara innan vi stannade och jag gled ner, såå jäkla härligt! Kan knappt bärga mig tills det är dags att sitta på henne =)

Jensen:en passar inte henne, den lyfter bak. Tror den är för vid så jag ska prova med pad under och se om det bättrar på sig. Annars lutar det väl åt att jag får skaffa en annan, frågan är bara vad?


Lite filmer på mitt lilla bus:







Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Emily

Så roligt att du har hängt på henne! ytterligare ett kapitel i er bok :)



många kramar



FIIIIIN hon 'är på filmerna!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback